حقوق داوری از اهمیت ویژه ای در دنیا برخوردار است

رئیس سابق دیوان عالی فرانسه با اعلام اینکه حقوق داوری اهمیت ویژه ای در سطح دنیا دارد از انعقاد قراردادهایی در همین رابطه با کشورهای اسلامی خبرداد.

حقوق داوری از اهمیت ویژه ای در دنیا برخوردار است

به گزارش خبرنگار ایمنا ، صبح امروز دومینیکو أشه، رئیس سابق دیوان عالی فرانسه با حضور در سمپوزیوم بین المللی حقوق داوری اظهار کرد: فرانسه دومین جایگاه حقوقی را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است در همین راستا کانون وکلای پاریس، کرسی های زیادی را به کشورهای مختلف از جمله اسپانیا و انگلستان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این روابط موجب قراردادهای بین المللی شده که همه آن ها در چارچوب حقوق داوری بین المللی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه حقوق داوری، قابلیت اجرا در دیگر روابط بین المللی را نیز خواهد داشت، گفت: این قوانین در چارچوب آیین دادرسی بین المللی در دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و لازم الاجرا و الزامی هستند.

أشه یادآور شد: تمامی قوانینی که به روابط بین کشورها مربوط می شود در دیوان عالی فرانسه به تصویب رسیده و به صورت جزوه ای در سال ۲۰۱۶ در اختیار همگان قرار گرفته است.

وی افزود: البته کشورهایی هم هستند که برای انتقال سرمایه از این قوانین تبعیت نکرده و قراردادهای مخصوص به خود را دارند.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی در کشورهای اسلامی منجر به برقراری قراردادهایی بین فر انسه و این کشورها شده است، عنوان کرد: داوری در حقوق مدنی تعریف شده و مربوط به طرفین یک دعوا می شود که برای حل آن به یک داور رجوع می کنند.

رئیس سابق دیوان عالی فرانسه تاکید کرد: سیستم حقوقی فرانسه جایگاه خاصی برای داوری قائل شده و هر روز بیشتر از قبل، به دنبال حل دعاوی از طریق داوری است.

وی با تاکید بر اینکه در داوری، داور باید از استقلال رأی برخوردار باشد، خاطر نشان کرد: دیوان داوری در اتاق بازرگانی فرانسه ایجاد شده و افراد برای میانجی گری به این اتاق مراجعه می کنند؛ حقوق دانان نیز به نتایج این داوری اهمیت زیادی می دهند در همین راستا دیوان عالی فرانسه نیز توجه ویژه ای به آرا و نتایج این داوری ها دارد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار