خودنمایی دسترنج فولاد سازان اصفهانی

دانش و دسترنج فولاد سازان اصفهانی درسبد محصولات صنعتگران شرق و غرب دنیا خودنمایی می کند.

دانش و دسترنج فولاد سازان اصفهانی درسبد محصولات صنعتگران شرق و غرب دنیا خودنمایی می کند.
به گزارش صدا و سیما، صنعت فولاد را می‌توان به عنوان یکی از بنیان‌های مهم اقتصاد هر کشوری برشمرد، به‌گونه‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌عنوان شاخصی به منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است.
در کشور ما نیز با توجه به وجود معادن سنگ آهن به عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت توانسته درچند سال گذشته به جایگاه درخور توجهی دست یابد، به‌گونه‌ای که بیش از ۶۰۰ صنعت به‌عنوان صنایع پایین‌دستی از آن تغذیه می کنند، و براساس آخرین گزارش عملکرد انجمن جهانی فولاد (worldsteel) از تولید ۶۶ کشور عضو خود،تولید فولاد ایران در ماه مارس (اسفند- فروردین) با رشد43و هفت دهم درصدی به دومیلیون و ۳۵۰ هزار تن رسیده و در مجموع سال ۲۰۱۸ افزایش ۴۷ درصدی داشته است.
و البته این آمارها در چند سال اخیر از آوازه ی نام تولیدکنندگان کشور در رتبه چهاردهم دنیا خبر می دهد که این موفقیت ثمره ی فعالیت های شبانه روزی صنعتگران این رمز و بوم از جمله از جمله فولاد مبارکه و ذوب آهن است.
به طوری که در سال گذشته با همت فولادسازان اصفهانی یک میلیون و 150هزارتن محصول ساختمانی به ارزش 500میلیون دلار، به 21کشور جهان صادر شد، تا رکوردی بی سابقه در کارنامه شرکت ذوب آهن اصفهان ثبت شود.
صادراتی که ازنظر معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان از لحاظ حجم ۸۰ درصد و به لحاظ ارزش ۱۳۰ درصد در مقایسه با سال های اخیر این شرکت افزایش داشته است.
احسان دشتیانه از دریافت گواهینامه UK CARESانگلستان به عنوان یکی از معتبرترین گواهی نامه صادرات برای اولین بار در کشور می گوید و اضافه می کند: با دریافت این گواهی نامه شرکت ذوب آهن موفق به صادرات بیش از 50هزارتن میلگرد به کشورهای انگلستان ،تایلند وبرمه شده است.
وی میلگرد،تیرآهن ،شمش و کلاف را بیشترین کالاهای صادراتی این کارخانه در سال های اخیر برشمرد و می افزاید:افزایش کیفیت و تنوع محصول متناسب با نیاز مشتری، بازاریابی ،توسعه تولیدات کمی و کیفی ،رهبری بازار وحضور فعال در نمایشگاه های بین المللی از مهمترین علل افزایش صادرات محصولات این کارخانه بوده است.
دشتیانه افزایش 20درصدی میزان صادرات را یکی از برنامه های پیش روی صنعتگران این شرکت اعلام می کند و می افزاید: در صورت تحقق این هدف نیمی از محصو لات تولیدی ذوب آهن به خارج از کشور صادر می شود.اما این کارخانه در تولید هم امسال و پارسال رشدی چشمگیر داشته است.
به گفته معاون بهره برداری ذوب آهن،استفاده بهینه از تجهیزات و دستگاه ها،بهینه سازی استفاده در مواد اولیه و بومی سازی قطعات از عوامل موثر در رشد چهار درصدی تولیدات این کارخانه بوده است.
سید اردشیر افضلی بیان می کند: در این کارخانه سال گذشته دو میلیون و ۳۱۰ هزار تن چدن مذاب و بیش از دو میلیون و ۲۶۷ هزار تن شمش تولیده شده که شامل فولاد های صادراتی، فولادهای کیفی و ساختمانی بوده است.
وی می افزاید: فولاد سازان این صنعت قصد دارند، امسال نیز میزان تولیدات فولادی و شمش های چدن این کارخانه را به سه هزار و 550تن افزایش دهند.
اما این شرکت علاوه بر افزایش تولید و صادرات محصول در کاهش مصرف آب هم با توجه به خشکسالی های اخیر کشور و استان گام های موثری برداشته است.
مدیر کیفیت فراگیر شرکت ذوب آهن اصلاح برج‌های خنک‌کننده ،طراحی و ساخت مکانیزمی برای باز چرخانی یول های فولادسازی را از گام های موثر این مجموعه در کاهش مصرف آب عنوان می کند و می افزاید: با به کارگیری این روش ها مصرف آب در فرآیند تولید از ده و هفت دهم متر مکعب به ازای هر تن در سال های گذشته به شش و ۲۶ دهم متر مکعب کاهش یافته است.
مرتضی شیرین پرور با اشاره به اینکه در این شرکت تاکنون ۴۱ درصد در مصرف آب صرفه جویی شده یادآور می شود: مهندسان و کارکنان این کارخانه حدود ۱۰ میلیون مترمکعب آب در سال صرفه جویی می کنند.
شر کت ذوب آهن اصفهان هم اکنون با تلاش بیش از 15هزار نفر از کادر اداری ،مهندسی وکارگری خود به عنوان مادر صنعت فولاد ایران و قرار گرفتن در رتبه سوم کشور،برای افزایش تولیدات محصولات فولادی و البته افزایش صادرات نیازمند حمایت مسوولان در بازپرداخت معوقات بانکی و اجرای هرچه بهترمشوق های صادراتی از سوی دولت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار