نفس راحت پیاده رو خیابان سروش

به دنبال اجرای طرح ویژه رفع سد معبر که به صورت مشترک بین شهرداری، اتحادیه‌های اصناف، نیروی انتظامی، پلیس راهور در حال انجام است، تخلف سد معبر از پیاده روهای خیابان سروش پاک شد.

به دنبال اجرای طرح ویژه رفع سد معبر که به صورت مشترک بین شهرداری، اتحادیه‌های اصناف، نیروی انتظامی، پلیس راهور در حال انجام است، تخلف سد معبر از پیاده روهای خیابان سروش پاک شد.
به گزارش ایمنا ، داشتن پیاده‌روهایی امن و ایمن از جمله حقوق شهروندان است که تخلفات شهری و سد معبر این حق را خدشه دار می کند.
در همین زمینه برای نخستین بار عوامل رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به اتفاق و همراهی نمایندگان اصناف و پلیس راهور به پیاده‌روهای خیابان سروش که جولانگاه موتورسیکلت فروشی‌ها است، سر زدند تا سهولت تردد شهروندان را به همراه آورند.
پیاده روهای خیابان سروش، به دلیل تبدیل شدن به بورس فروش موتورسیکلت، به نوعی به پارکینگ موتورسیکلت ها تبدیل شده است. به طوری که بنا به گفته سکنه این خیابان، احساس اطمینان و آرامش را از مردم سلب کرده و شهروندان برای عبور و مرور ساده خود دچار مشکل هستند. از سوی دیگر صدای گوشخراش موتورها، آرامش ساکنان را مختل کرده است. به گفته خانم قاسم پور یکی از ساکنان خیابان سروش، پیاده رو این خیابان اسم و معنای خود را از دست داده و محلی برای پارک موتورسیکلت ها و مانور موتور سواران است که حقوق عابران در آن پایمال می شود.
تعرض به حریم پیاده رو از سوی واحدهای صنفی، از مشکلاتی است که مدیریت شهری همیشه با آن دست به گریبان بوده است. تجاوز وسایل نقلیه به محدوده پیاده‌روهـا یا اشغال خیابان‌ توسط اشخاص برای کسب‌وکار و یا قراردادن کالاها، مغایر قانون شهرداری ‌است و مأموران شهرداری، به موجب تبصره یک بند۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری، ملزم به رفع آن هستند. در این راستا مسئولان کمیته کنترل و نظارت شهرداری اصفهان به همراه نمایندگان اتحادیه موتورسیکلت‌ها و دوچرخه فروشی‌ها و عوامل انتظامی و راهور از پیاده رو خیابان سروش بازدید کرده و به صورت چهره به چهره به کسبه واحدهای صنفی که در این خیابان سد معبر کرده بودند، تذکر دادند؛ اقدامی که شهرداری پیش از این در انجام آن تنها بود و حالا دوشادوش نمایندگان اصناف و نیروی انتظامی انجام می گیرد.
تشویق اصناف منضبط از سوی شهرداری
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد جدید در خصوص رفع تخلفات شهری و سدمعبر به عنوان وظیفه ذاتی شهرداری می‌گوید: با توجه به اینکه اصناف در زمینه رفع تخلفات شهری نقش مهمی دارند، اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای نخستین بار با هماهنگی و همکاری بازرسان اصناف، اکیپ های رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵گانه، نیروی انتظامی و پلیس راهور از ۳۱ اردیبهشت تا ۶ خرداد ماه، اقدام به اجرای طرح رفع سد معبر کرده است.
حسن محمد حسینی، با بیان اینکه اصناف باید رعایت حال عابران را داشته باشند، افزود: در این طرح تمام جوانب آموزشی و فرهنگ سازی در نظر گرفته شده و اصنافی که تمام قوانین را رعایت کنند از سوی اتحادیه مربوطه و شهرداری تشویق خواهند شد.
وی اضافه کرد: طرح رفع تخلفات شهری بر اساس درخواست های مردمی که از طریق سامانه ۱۳۷ واصل شده، صورت گرفته است. بنا به اعلام شهروندان، طرح رفع سد معبر در پیاده رو خیابان سروش آغاز شد و شهروندان از همان ابتدای کار بابت اجرای این طرح و بازگشت آرامش به این قسمت از شهر، نظم بخشی به پیاده‌روها و جلوگیری از اشغال غیرقانونی آن تشکر می‌کردند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار