ایران تهدید دائمی برای منافع آمریکاست

در اولین گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا در دوران ترامپ از افزايش توانمندی های نظامی و گسترده تر شدن نفوذ ايران در منطقه ابراز نگرانی شده است.

ایران تهدید دائمی برای منافع آمریکاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در این گزارش از جمله ادعا های زیر مطرح شده است :
- جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از گروه های تروریستی ضد آمریكایی و اسد، گروه حوثی در یمن و توسعه و پیشرفته سازی توانمندی های نظامی، همچنان تهدیدی دائم برای منافع امنیت ملی آمریكاست .
- مقامات ایران همچنان به دنبال كاهش نفوذ آمریكا و اسرائیل و مقابله با آنچه آنها تلاش های سعودی برای تقویت تروریسم و افراط گرایی سنی علیه ایران و جوامع شیعه تصویر می كنند، هستند .
- ایران همچنان در درگیری های سوریه و یمن نقش دارد و مقامات این كشور باور دارند درگیری با دشمن در آن سوی مرزهای این كشور باعث جلوگیری از كشیده شدن بی ثباتی به داخل ایران و كاهش تهدید داعش علیه این كشور و شركای منطقه ای آن می شود .
- ایران همچنان به شورشیان حوثی در یمن از جمله با ارسال پهپاد، فناوری قایق های انفجاری، حمایت موشكی، افزایش خطر و گسترده كردن درگیری ها در یمن حمایت می كنند .
- مقامات ایران همچنان می خواهند از ارتباط های خود با گروه های محلی در عراق، سوریه و یمن برای ایجاد نفوذ طولانی مدت این كشور بر منطقه استفاده كنند
- تندروهای ایران كه گمان می كنند غرب به دنبال نفوذ در این كشور است، سخت گیری با شهروندان را از 2014 بیشتر كرده اند و به احتمال زیاد، سپاه پاسداران بازجویی و بازداشت افراد مرتبط با غرب را ادامه بدهد. این اقدامات باعث كاهش تمایل خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران می شود .
- ایران همچنان به دنبال توانمندی های جدید نظامی برای نظارت كردن یا هدف قرار دادن آمریكا و اهداف نظامی متحدان در منطقه از جمله پهپاد، موشك های بالستیك، مین های پیشرفته دریایی، كشتی های انفجاری بدون سرنشین، اژدرها و زیر دریایی های پیشرفته است .
- نیروی دریایی سپاه همچنان با نیروی دریایی آمریكا رفتاری خصمانه در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد. با این حال بسیاری از ارتباط های كشتی های آمریكا با نیروهای سپاه حرفه ای هستند ولی كاربران نیروی دریایی حدود ده درصد از رفتارها را ناامن، غیر عادی و غیر حرفه ای می دانند. احتمال دارد این رفتارها برای قدرتنمایی و احتمالا سنجش واكنش آمریكا ادامه داشته باشد .
- ایران بزرگترین توان موشكی در خاورمیانه (غرب آسیا) است و می تواند اهدافی با فاصله دو هزار كیلومتر از مرزهای خود را هدف قرار دهد. سامانه موشكی زمین به هوای اس. ای. 20. سی كه روسیه در دو هزار و شانزده به این كشور تحویل داد، پیشرفته ترین سامانه دفاع هوایی ایران به شمار می آید .
- با وجود حمایت مشروط رهبر ایران از برجام وی بسیار به نیات آمریكا بی اعتماد است .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار