کم کاری کانادا برای قرارگرفتن صندوق رأی خلاف حقوق شهروندی است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:در تمام دنیا رسم بر این است که برای اعمال حقوق شخصی اتباع سایر کشورها، مقدمات فراهم بیاید که امکان برگزاری انتخابات یکی از این حقوق است.

کم کاری کانادا برای قرارگرفتن صندوق رأی خلاف حقوق شهروندی است

به گزارش خبرنگار ایمنا ، محسن کوهکن با اشاره به عدم اجازه دولت کانادا به قرارگیری حوزه های رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور اظهار کرد : در تمام دنیا رسم بر این است که برای اعمال حقوق شخصی اتباع سایر کشورها، مقدمات فراهم بیاید که امکان برگزاری انتخابات یکی از این حقوق است.

وی افزود: سفارتخانه ها در کشورهای مختلف وظیفه دارند مقدمات برگزاری انتخابات سایر کشورها را با قراردادن صندوق های رأی فراهم کنند و در زمان عدم وجود سفارتخانه، کنسولگری ها و دفاتر حافظ منافع کشور ثالث این کار را انجام می دهند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه با برخی کم کاری های داخلی در حال حاضر شاهد عدم پذیرش قرار گرفتن صندوق های رأی در کشوری مثل کانادا هستیم.

وی با اشاره به دلیل واهی کانادا مبنی بر عدم پذیرش قرار گرفتن صندوق رأی برای ایرانیان مقیم این کشور گفت: حتی در حال قطع ارتباط دو کشور، حافظ منافع این دو کشور باید اقدامات لازم را فراهم کند و به این معنی نیست که قطع ارتباط باعث شود حقوق شهروندی افراد مراعات نشود.

کوهکن در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه کانادات ایالت دوم آمریکا به حساب می آید و حاکمیت مستقلی برای کانادا نمی شناسیم بلکه تنها به عنوان یکی از فرمانداری های آمریکا محسوب می شود که قصد دارد انتخابات ایران را کم اهمیت جلوه دهد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار