تکمیل زنجیره تولید در فولاد مبارکه/ از برنامه تولید پیش افتاده‌ایم

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته زنجیره تولید خود را کامل کند، بر همین اساس با راه‌اندازی واحد تولید کنستانتره در سنگان، حلقه معدن به زنجیره تولید فولاد مبارکه اضافه می‌شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته زنجیره تولید خود را کامل کند، بر همین اساس با راه‌اندازی واحد تولید کنستانتره در سنگان، حلقه معدن به زنجیره تولید فولاد مبارکه اضافه می‌شود.
بهرام سبحانی در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر لزوم گسترش زنجیره تولید و خلق ارزش افزوده در صنایع فولادی کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار 800 تأمین کننده در زنجیره تولید فولاد مبارکه با این شرکت همکاری می‌کنند که شرکت‌های خدماتی، تأمین کننده قطعه، تأمین کننده فرآورده‌های نسوز در بر می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های مذکور باعث توانمند شدن تولید داخل، تأمین نیاز فولاد مبارکه از داخل کشور و افزایش قدرت خودکفایی صنعت فولاد شده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه به مشتریان پایین دستی فولاد مبارکه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: مشتریان مستقیم فولاد مبارکه حدود هزار عدد هستند و این عدد برای مشتریان غیرمستقیم شرکت برابر با 3 هزار است.
* تکمیل زنجیره تولید در فولاد مبارکه
سبحانی همچنین تکمیل زنجیره تولید را یکی از راه‌های خلق ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی دانست و خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه یکی از معدود شرکت‌هایی است که توانسته زنجیره تولید خود را کامل کند و بر همین اساس با راه‌اندازی واحد تولید کنستانتره در سنگان، حلقه معدن به زنجیره تولید فولاد مبارکه اضافه می‌شود و زنجیره تولید در این شرکت از سنگ‌آهن خام تا ورق فولادی تکمیل خواهد شد.
وی همچنین تأکید کرد: در زنجیرهٔ تولید فولاد مبارکه ظرفیت تولید 12 میلیون تن گندله و 12 میلیون تن آهن اسفنجی وجود دارد و این شرکت از نظر تولید آهن اسفنجی در رتبه اول جهان قرار دارد.
مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: خطوط تولید شمش، خطوط نورد گرم و سرد و کارخانه‌های تولید ورق گالوانیزه، رنگی و قلع اندود نیز از دیگر بخش‌های ارزشمند زنجیره تولید فولاد مبارکه هستند.
* از برنامه‌ها پیش افتاده‌ایم
سبحانی به راه‌اندازی طرح‌های توسعه و افزایش بهره‌وری تولید در فولاد مبارکه اشاره داشت و اعلام کرد: میزان تولید فولاد خام در این شرکت روندی صعودی داشته و در سال گذشته میزان تولید در گروه فولاد مبارکه، 67 هزار تن بیش از پیش بینی‌ها محقق شد.
وی میزان تولید پیش بینی شده برای سال 97 را 9 میلیون و 455 هزار تن عنوان کرد و اذعان داشت: در حال حاضر عملکرد تولیدی شرکت جلوتر از برنامه‌های پیش بینی شده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص سیاست صادراتی این شرکت اظهار داشت: اولویت فولاد مبارکه تأمین نیاز داخل است و بر همین اساس با توجه به افزایش تقاضا در سال گذشته، سهم صادرات به 18 درصد کاهش یافت و تولیدات روانه بازار داخلی شد.
* افزایش تنوع در کنار افزایش حجم تولید
سبحانی افزایش تنوع محصولات در کنار رشد تولید و فروش را دیگر سیاست ثابت فولاد مبارکه عنوان کرد و گفت: علاوه بر رشد تولید و فروش در سال‌های گذشته، تنوع محصولات نیز در دستور کار شرکت قرار داشته و بر همین اساس تولید ورق‌های عریض مخصوص صنایع نفت و گاز، تولید ورق‌های API، تولید ورق‌های آج دار و همچنین تولید ورق مخصوص بدنه خارجی خودرو از جمله اقداماتی است که در راستای تنوع محصولات و کاهش واردات انجام گرفته است.
وی یادآور شد: برنامه تولید فولاد در گروه فولاد مبارکه تولید بیش از 12.8 میلیون تن است که با راه‌اندازی طرح‌های توسعه در فولاد هرمزگان و تکمیل فولاد سفید دشت حاصل می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار