مهلت سه ماهه برای تشکیل شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل بین‌المللی در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: مقرر شده با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط کارگروه کارشناسی در خصوص تشکل های توانمند حمل و نقل بین المللی کالا در استان تشکیل شود و تا مدت سه ماه پیشنهادات لازم را ارائه کنند.

مهلت سه ماهه برای تشکیل شرکت‌های تعاونی حمل‌ونقل بین‌المللی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به بارش های یک ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: گرچه چه با الطاف الهی نزول این بارش ها مقداری از مشکلات را مرتفع نمود ولی همچنان بخش اعظمی از استان درگیر خشکسالی است.

استاندار اصفهان در این جلسه به رویداد مهم سیاسی، اجتماعی هفته آینده اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان به دلیل اینکه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری که سرنوشت مدیریت کلان کشور را تعیین می کند و انتخابات شوراها که سرنوشت مدیریت محلی را معین می کند، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای عشایر نیز برگزار می شود، اهمیت مضاعف دارد.

زرگرپور عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند انتخابات باید با چهار شاخصه صلابت و ابهت، سلامت، امنیت و وحدت آفرین بودن برگزار شود و نتیجه آن موجب انسجام کامل در کشور شود.

وی به دستور کار جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه پیشنهادات کمیته پیگیری اجرای مصوبات در خصوص موانع و راهکارهای توسعه بخش تعاون مطرح شد و چند بند آن به تصویب رسید.

زرگرپور با برشمردن برخی از موانع موجود در مسیر توسعه بخش تعاون استان به مواردی همچون عدم وجود شرکت های تعاونی حمل ونقل بین المللی در استان، علی رغم نیاز این استان اشاره کرد و گفت: مقرر شد با حضور نمایندگان دستگاه های ذیربط کارگروه کارشناسی تشکیل شود و در خصوص تشکل های توانمند حمل و نقل بین المللی کالا در استان حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پیشنهادات لازم را ارائه کنند.

استاندار اصفهان همچنین به برخی دیگر از موانع موجود در مسیر توسعه بخش تعاون استان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم اعلام طرح های قابل واگذاری به شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانها (موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شرکت های مذکور)، پر رنگ نبودن نقش شوراها در تشکیل شرکت های تعاونی تولید و توزیع و مصرف و اخذ عوارض احداث ساختمان پست برق و گاز بر مبنای واحد تجاری که توسط تعاونی ها ساخته شده، از جمله مشکلات این بخش است که در این جلسه در خصوص چگونگی مرتفع نمودن آنها تصمیم گیری شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار