300 کیلوگرم چوب قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط 300 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق و دستگیری یک متخلف در این زمینه خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط 300 کیلوگرم چوب تاغ قاچاق و دستگیری یک متخلف در این زمینه خبر داد.

رضا شفیعی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از گزارش مردمی مبنی بر قطع گسترده درختان تاغ در محدوده کنارگذر آران و بیدگل به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: متخلف سابقه داری در حال قطع درختان تاغ با آگاهی از حضور ماموران یگان حفاظت و نیروی انتظامی از محل متواری شده بود اما پس از نزدیک به 20 کیلومتر در محدوده کاشان دستگیر و محموله چوب قاچاق به همراه یک دستگاه خودروی پیکان نیز توقیف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به افزایش هزینه های قطع درختان برای قاچاقچیان چوب بیان کرد: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از 2 میلیون به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار سال گذشته موجب کاهش چشمگیر قاچاق چوب در این شهرستان شد.
او اضافه کرد: سودجویان به دلیل دوام آتش و گران بودن زغال چوب تاغ نسبت به قطع درختان در تاغزارها اقدام می کنند و این امر عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت شهرستان آران و بیدگل است.
شفیعی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل، بر اهمیت نگهداری از جنگل های دست کاشت جهت جلوگیری از هجوم شن های روان تاکید کرد و گفت: وسعت زمین های بیابانی این شهرستان 384 هزار هکتار است و نتیجه عملیات بیابان زدایی و نهالکاری از سال 1349 تاکنون ایجاد 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی می باشد.
به گفته وی، شهرستان آران و بیدگل با 605 هزار هکتار وسعت دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار