شرایط دشوار تسهیلات سدی برابر خانه‌دار شدن مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از میزان بالای اقساط وام مسکن، گفت: هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن یکی از موانع برای استفاده از وام مسکن است.

شرایط دشوار تسهیلات سدی برابر خانه‌دار شدن مردم

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از شرایط دشوار وام مسکن، اظهار داشت: در حال حاضر تامین مسکن برای بسیار از خانوارها مشکل است به دلیل اینکه سطح دستمزدها با قیمت و اجاره بهای مسکن تناسبی ندارد.

وی ادامه داد: در حالی از افزایش وام مسکن خبر داده می شود که امکان استفاده از این وام به دلیل شرایط دشوار بازپرداخت تسهیلات، برای بسیاری از متقاضیان ممکن نیست.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس افزود: تعداد سال های کم برای تسویه وام مسکن و میزان بالای اقساط به نحوی است که تنها خانوارها با درآمد بالا می توانند اقساط آن را تسویه کنند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه پس انداز بسیاری از خانوارهای فاقد مسکن به عنوان ودیعه برای اجاره خانه نزد صاحبخانه است، بنابراین بطور طبیعی این امکان مالی وجود ندارد که نزد بانک سپرده گذاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر متقاضیان وام مسکن که سپرده گذاری نداشته اند، مجبور هستند برای دسترسی به وام، هزینه ای برای خرید امتیاز تسهیلات صرف کنند که البته علاوه بر پرداخت سود وام است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: هزینه خرید اوراق تسهیلات مسکن یکی از موانع برای استفاده از وام مسکن است که باید در این رابطه تدابیری اتخاذ شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار