انتخابات شورای شهر باید بنا بر شایسته سالاری باشد

امام جمعه ورنامخواست گفت:شوراهای شهر و روستا در حوزه حقوق شهروندی و عدم تمرکز حاکمیت و تصدی گری، نزدیک ترین و وابسته ترین گروه به مردم هستند و می توانند دغدغه های شهروندان را به حاکمیت منتقل کنند بنابراین اصل محوری منافع شهروندان باعث می شود تا این شوراها تاثیرگذار باشند

انتخابات شورای شهر باید بنا بر شایسته سالاری باشد

حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد: معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با هدایت دلسوزانه خود شالوده نظام را بر اساس شورا بنیان کر د که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نقش بی بدیلی در اداره نظام ولایی دارد؛ همانطور که بسیاری از بخش های مهم جامعه به صورت شورایی اداره می شود لذا در انتخابات شورای شهر باید بنا بر شایسته سالاری باشد و نگاه رفاقتی و قومی و قبیله ای کنار رود.

وی افزود: شورای اسلامی طبق روح قانون در نقش یک مجلس محلی است و اعضای آن نیز نقش نمایندگی مردم را دارند اما در یک فضای محدودتری این وظایف انجام می شود لذا در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شایسته سالاری باید جایگزین مدیریت جناحی و سیاسی شود و فرایند انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه معرفت اندیشی و دانایی محوری باشد و جایگزین مدیریت مصلحت اندیشی شود .

انتخابات شورای شهر باید بنا بر شایسته سالاری باشد

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در حوزه حقوق شهروندی و عدم تمرکز حاکمیت و تصدی گری، نزدیک ترین و وابسته ترین گروه به مردم هستند و می توانند دغدغه های شهروندان را به حاکمیت منتقل کنند بنابراین اصل محوری منافع شهروندان باعث می شود تا این شوراها تاثیرگذار باشند .

وی ادامه داد: حفظ منافع و افزایش سطح رضایتمندی مردم در شوراهای شهر باید به عنوان یک اصل اساسی مطرح باشد چراکه در قانون اساسی بحث شور و مشورت مورد تاکید قرار گرفته و می توان دریافت که تقسیم قدرت بین مردم و کاهش قدرتی که بخواهد صرفا منافع فردی و حزبی را داشته باشد، مورد توجه قانون اساسی است .

زارعی اضافه کرد: خدمتگزاری در شوراهای شهر و روستا یکی از مسئولیت های ملی است و باید افراد واقعا دلسوز و متعهد، به دور از دغدغه های مالی و جناحی تنها به فکر شهروندان باشند تا از این طریق بدون اینکه بخواهند اهداف سیاسی و مالی داشته باشند، قوام و دوام شوراهای اسلامی شهر و روستا را در نظام حقوقی کشور دنبال کنند و در تصمیم گیری های حاکمیت سهم و نقش موثری داشته باشند.

کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایام تبلیغات طبق معیارهای اسلامی عمل کنند

وی عنوان کرد: با نزدیک شدن به ایام انتخابات این مهم در ایران همواره با شور و حماسه عجین بوده است در کنار هیجانات و اشتیاق ملی باید رعایت اخلاق انتخاباتی را نیز پیش نظر داشت از این جهت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایام تبلیغات طبق معیارهای اسلامی عمل کنند و از بداخلاقی ها و هزینه کرد مسرفانه بپرهیزند.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: اسلام در خصوص امر خطیر مدیریت و رعایت شرایط و صلاحیت ها درمدیران بسیار حساسیت به خرج داده واز اینروست که همواره حضرت امیرالمومنین(ع) تلاش فراوانی داشتند تا شایسته ترین افراد را برای امر مدیریت انتصاب نمایند .

وی تاکید کرد: در خصوص عدم تخریب نیز باید توجه داشت که رهبری معظم دراین خصوص می فرمایند اولا سلامت این انتخابات ها مهم است، در همین اندازه از لحاظ اهمیت، حفظ سلامت فضای انتخابات، قبل از شروع انتخابات است که بایستی سلامت فضا را حفظ کنید. بعضی فضای انتخابات را خراب می کنند؛ تخریب کردن، اهانت کردن و خرد کردن شخصیت های گوناگون، همه بر خلاف اقتضای سلامت انتخابات است.

زارعی متذکر شد: همگی باید جمعه آینده با وضو و با قصد قربت در پای صندوق های رای حاضر شویم و نسبت به رای خود در پیشگاه خدا حجت شرعی داشته باشیم.

کاندیداهای ریاست جمهوری، رقیب خود را نقد سازنده، منصفانه و واقعی کنند

وی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: نوع ادبیات و حرف زدن کاندیداهای ریاست جمهوری باید به گونه ای باشد که تریبونی برای منافقین نباشند لذا شایسته است که کاندیداهای ریاست جمهوری، رقیب خود را نقد سازنده، منصفانه و واقعی کنند.

امام جمعه ورنامخواست تاکید کرد: انتخابات مایه آبرومندی نظام است و هر کسی که اقتدار نظام را می خواهد باید در انتخابات شرکت کند لذا این سزاوار نیست که کسانی، مقابله با منافقین و محاکمه آنها را نقطه ضعف بدانند.

وی تصریح کرد: کسانی که در بحث انتخابات و سرنوشت کشور بی تفاوتند، از فرهنگ مسلمانی به دورند از سوی دیگر این یک درد بسیار بزرگ است که کسانی سخنان مقام معظم رهبری را تحریف و مصادره به مطلوب کنند.

نفوذ و استحاله، راهبرد فرهنگی استکبار

زارعی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور با اشاره به این سخن که حضور مردم تضمین‌کننده امنیت و رفع‌کننده سایه جنگ است فرمودند من این را می‌گویم نیایند حرفی را که بنده به صراحت بیان کردم تحریف کنند و بگویند مراد فلانی این است که حضور مردم دولتی را سر کار می‌آورد، که آن دولت... نه آقا؛ دولت‌ها تأثیری ندارند .

وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ مغایر با ارزش های دینی، انقلابی و فرهنگی ماست، ادامه داد: نظام اسلامی ما که مبتنی بر آموزه های قرآنی و معارف الهی اهل بیت(ع) شکل گرفته است، از دو موضوع آموزش و پرورش به عنوان دو بال رونده در تربیت نسل آینده و حرکت به سوی قله های پیشرفت و تعالی یاد می کند و این در حالی است که سند ۲۰۳۰ سندی است که فرهنگ کشور را به سمت فرهنگ منحط غرب سوق می دهد.

امام جمعه ورنامخواست عنوان کرد: نفوذ و استحاله فرهنگی، به عنوان دو راهبرد نظام سلطه در مقابله با نظام اسلامی است به گونه ای که سعی آنها بر تربیت نسل آینده بر مبنای انگاره های منحط غربی به عنوان راهبردی اساسی در سیاست های فرهنگی دشمن مطرح است .

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان امن ترین و باثبات ترین کشور منطقه بوده و دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به دنبال برهم زدن این امنیت از اهداف دشمن است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار