امام زمان(عج) سمبل صفا، محبت، صلح، دوستی و مهربانی است

امام جمعه چرمهین گفت: امام زمان(عج) سمبل صفا، محبت، صلح، دوستی و مهربانی است.

امام زمان(عج) سمبل صفا، محبت، صلح، دوستی و مهربانی است

حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه چرمهین با تبریک میلاد خاتم اوصیا ء حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه، امام زمان را منجی بشریت و مستضعفان عالم دانست و اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است که زمین ارثیه خوبان خواهد شد و خوبی، عدالت، صلح، امنیت و آسایش برای تک تک اهل زمین به ارمغان آورده می شود و ان روزی است که امام حی و زمان ما ظهور میکند و همه انسان‌های آزاده و آزادمرد چشم انتظار آن روز هستند.

وی افزود: همه ملل دنیا از جمله مستضعفان عالم به ظهور منجی عالم بشریت چشم دوخته‌اند تا زمین را از عدل و داد پر کرده و بی‌عدالتی، استبداد و ظلم را ریشه‌کن کند، همه عالم برای اجرای فرمان‌های الهی منتظر ظهور مهدی موعود (عج) هستند پس این ولی خدا نه‌تنها بین مسلمانان بلکه در میان ابنای بشریت جایگاه برجسته‌ای دارند .

امام جمعه چرمهین امام زمان(عج) را سمبل صفا، محبت، صلح، دوستی و مهربانی دانست و تصریح کرد: زمانی مهدی موعود (عج) ظهور می‌کنند که ابنای بشر به عالی‌ترین حد رشد معنوی و بلوغ واقعی رسیده است، این جنگ و خونریزی‌های را که در اقصی نقاط جهان می‌بینیم ناشی از عدم رشد بشر است ولی بعد از ظهور، جنگ و خونریزی جای خود را به ثبات، امنیت و آرامش می‌دهد .

امام زمان(عج) سمبل صفا، محبت، صلح، دوستی و مهربانی است

وی ادامه داد: طرح کردن مبحث مهدویت و مسائل حول محور آن باید در طول سال، در جلسه‌ها و نشست‌های مختلف به‌طور جدی تداوم پیدا کند ولی اعیاد شعبانیه به ویژه روز میلاد این امام فرصت مغتنمی برای تبیین فلسفه ظهور است و باید خود آموخته و به دیگران هم آموزش دهیم که چگونه می‌توانیم مانند یک منتظر واقعی رفتار و زندگی کنیم .

غلامی اضافه کرد: ما باید در زمان غیبت کاری که را انجام دهیم که به بهترین وجه چهره تابناک امام غائب را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و به معنای واقعی منتظر او باشیم فلذا باید سعی کنیم در برگزاری جشن ها گناه و معصیت وارد نشود .

وی عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند کسانی که امید دارند تا از اصحاب واقعی امام زمان (عج) باشند، باید منتظر بمانند و در حال انتظار به کسب تقوا و اخلاق نکو بپردازند؛ اگر آنها این کار را انجام دادند از منتظران واقعی هستند .

امام جمعه چرمهین بیان کرد: این حدیث بیانگر این است که برخلاف نظر برخی راحت‌طلبان در دوران انتظار نباید دست روی دست گذاشت و امیدوار بود که امام زمان (عج) ظهور و امور را اصلاح کنند، بلکه منتظران مصلح خود باید صالح باشند .

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری از ولایت‌ فقیه از ویژگی‌های منتظران واقعی امام زمان (عج) است و از این جهت امام راحل به این مهم اشاره کردند و فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد.

ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری از ولایت‌ فقیه از ویژگی‌های منتظران واقعی امام زمان (عج) است

غلامی اذعان کرد: نمونه‌ای از ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی را می‌توان در هشت سال جنگ تحمیلی و شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر مشاهده کرد که مردم چگونه فرامین امام راحل را اطاعت کردند .

وی متذکر شد: امروز نیز باید هوشیار و پیرو ولایت فقیه بود و نمی‌توان در انتظار امام زمان (عج) بود اما از فرمان نایب ایشان سرپیچی کرد .

امام جمعه چرمهین یادآور شد: کوفیان برای امام حسین (ع) نامه نوشتند و از ایشان دعوت و برای ورودشان به کوفه لحظه‌شماری می‌کردند، اما عده‌ای با نماینده حضرت سیدالشهدا (ع) مخالفت کردند و به حرف‌های نماینده ایشان گوش نکردند و روی او شمشیر کشیدند فلدا بی‌بصیرتی مردم کوفه کار دست آنها داد؛ پس باید هوشیار و یار ولایت فقیه بود تا یاور امام زمان (عج) محسوب شویم .

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم ما به خوبی میدانند که سرنوشت خود را باید به دست خود تعیین کنند لذا استدعایی که وجو دارد این است که در بحث انتخاب فرد مورد نظر خود، حساسیت لازم و کافی را داشته باشند و ملاکهایی را که در همه انتخابات وجود دارد مد نظر داشته باشند.

غلامی حضور با شکوه و انتخاب اصلح را دو اصل مهم در انتخابات دانست و اضافه کرد: مردم باید به کسانی رای بدهند که اولا ویژگی‌های اخلاقی مانند صداقت، ایمان، خداترسی و تواضع در مقابل مردم را داشته و از نظر اجرائی نیز انسانی توانمند با همکارانی جهادی و خستگی ناپذیر باشد.

انتخاب اصلح توسط مردم در انتخابات وظیفه مهمی است

وی ادامه داد: کسی در انتخابات پیش رو باید انتخاب شود که در کارها شجاع، مدیر، مدبر و با برنامه باشد و هدفش کسب رضایت خداوند متعال و خدمت خالصانه و صادقانه به این مردم شریف باشد.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: با ملاحظه بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف جامعه و مسئولان نیز به خوبی مشخص می شود که ملاک ایشان در انتخاب رئیس جمهور مطلوب، انتخاب کاندیدای اصلح است .

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر ذکر ویژگی های فرد اصلح، در جایی مردم را از انتخاب برخی از افراد نهی و به بیان ویژگی های این افراد پرداختند و ایشان در این خصوص فرمودندملت ایران در انتخابهای خود توجه کند؛ کسانی با رأی ملت سر کار نیایند که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروی ملت ایران را ببرند. کسانی سر کار نیایند که بخواهند با تملق‌گوئی به غرب، به دولتهای غربی، به دولتهای زورگو و مستکبر، به خیال خودشان بخواهند برای خودشان موقعیتی در سطح بین‌المللی دست و پا کنند. اینها برای ملت ایران ارزشی ندارد. کسانی سر کار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به وسیله‌ی آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان، از اصولشان، از ارزشهای انقلابی‌شان دور کنند. ملت باید آگاه باشد. اگر کسانی بر سر کار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسی یا اقتصادی به جای اینکه به فکر ادامه‌ی راه امام و ارزشها و اصول ترسیم شده‌ی به وسیله‌ی امام باشند، به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربی و فلان مستکبر بین‌المللی باشند، برای ملت ایران مصیبت خواهد بود. این آگاهی برای ملت لازم است .

جمهوری اسلامی تسلیم سندهایی مانند سند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد

غلامی در پایان با اشاره به سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و پذیرش و اجرا آن توسط دولت گفت : ما با وجود اسناد بالادستی همچون سند تحول نباید بگونه ای رفتار کنیم که دستاوردهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی زیر سوال برود.

وی تاکید کرد: از این رو مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان پذیرش و اجرای این سند در کشورمان را اقدامی اشتباه توصیف کردندو با انتقاد شدید از این موضوع گفتند: این سند و امثال آن، مواردی نیستند که جمهوری اسلامی ایران تسلیم آنها شود، و امضای این سند و اجرای بی سر و صدای آن قطعاً مجاز نیست و به دستگاه های مسئول نیز اعلام شده است .

امام جمعه چرمهین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه اصل این کار غلط است، فرمودند اگر چنانچه با اصل کار نمی‌توانید مخالفت کنید، صراحتاً اعلام کنید که جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش و پرورش، دارای اسناد بالادستی است و احتیاجی به این سند ندارد لذا باید همواره گوش به فرمان ولایت فقیه بود تا دچار چالش و مشکل نشویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار