صرف هزینه میلیونی برای پهن کردن سفره‌ افطاری در هتل‌ها

با آغاز ماه مبارک رمضان بازار افطاری هم داغ می‌شود و هر کس به در حد وسع و اندازه خود با افطاری دادن سعی می‌کند در ثواب آن شریک شود، ولی نحوه‌ی اجرای یک مراسم افطاری بسته به توانایی اقتصادی افراد متفاوت است.

با آغاز ماه مبارک رمضان بازار افطاری هم داغ می‌شود و هر کس به در حد وسع و اندازه خود با افطاری دادن سعی می‌کند در ثواب آن شریک شود، ولی نحوه‌ی اجرای یک مراسم افطاری بسته به توانایی اقتصادی افراد متفاوت است.
به گزارش میزان، با آغاز ماه مبارک رمضان بازار افطاری هم داغ می‌شود و هر کس به در حد وسع و اندازه خود با افطاری دادن سعی می‌کند در ثواب آن شریک شود، ولی نحوه‌ی اجرای یک مراسم افطاری بسته به توانایی اقتصادی افراد متفاوت است.
برخی برای افطاری دادن به یک سفره ساده بسنده می‌کنند با یک حساب سر انگشتی هزینه یک افطار ساده در حد نان و پنیر و یک سوپ یا آش ساده برای هر نفر با احتساب هزینه چای و زولبیا بامیه و خرما نزدیک به حدود ۱۵ هزار تومان است.
گزارش میدانی خبرگزاری میزان حاکی از این است که رستوران‌های معروف نیز با تنوع در منو در رقابت با یکدیگر هستند و هر کدام به نوعی سعی می‌کنند از قافله عقب نمانند و برخی خانواده‌ها برای راحتی و یا بهتر شدن مراسم خود ترجیح می‌دهند مراسم افطار را در یک هتل برگزار کنند که هزینه یک افطاری مجلل به غیر از شام برای هر نفر حداقل از ۷۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ارقام نجومی که ارزش افزوده را نیز باید به آن اضافه کرده ادامه خواهد داشت.
این هزینه‌های سرسام آور در حالی است که هر نفر به طور میانگین در وعده افطار یک عدد نان بربری، دو عدد خرما، دوعدد زولبیا و بامیه، یک پرس آش یا حلیم، یک قالب کوچک پنیر یا کره، یک فنجان چای صرف می‌کند که سرجمع هزینه‌های یک وعده آن ۱۵ هزار تومان نمی‌شود.
همچنین هزینه تهیه شام برای سفره افطار در منازل برای هر نفر حدود ۱۵ هزار تومان و هزینه شام در یک هتل مجلل برای هر نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان است.
حال با یک حساب سر انگشتی به نکته جالبی برمیخوریم که هزینه یک سفره افطار و شام در منزل برای هر نفر حدود ۳۰ هزار تومان و در یک هتل حدود ۲۰۰ هزار تومان است.
علاوه بر این سفره افطار ۱۰ نفره در هتل‌ها بدون احتساب ارزش افزوده هزینه حدود ۲.۵ میلیون تومان را در بر خواهد داشت این در حالی است که حقوق ثابت یک کارگر ساده تنها در ماه حدود ۹۰۰ هزار تومان است و اگر کل حقوق خود را صرف کند تنها اکتفای ۴ مهمان در هتل‌ها را خواهد کرد.
این در حالی است که ماه رمضان به عنوان یکی از ماه‌های خوب خداوند برای تمرین بندگی است، اما در شرایط فعلی هر فردی با توجه به شرایط مالی خود فکر پهن کردن سفره‌های افطار کم نظیر و به یاد ماندنی است دریغ از این‌که این هزینه‌ها بالا می‌تواند چند گرسنه واقعی را سیر کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار