بهارستان ۱۴۰۰ میزبان قطار شهری

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان بابیان اینکه متروی بهارستان در بخش زیرساخت‌ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ مترو بهارستان به طول ۱۴ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اصفهان امروزـ فاطمه کاویانی: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان بابیان اینکه متروی بهارستان در بخش زیرساخت‌ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ مترو بهارستان به طول ۱۴ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین تا دو ماه آینده عملیات اجرایی ایستگاه مترو بهارستان آغاز می‌شود. محمدرضا احمدی بیشتر مشکلات بهره‌برداری سریع‌تر از پروژه مترو را کمبود منابع مالی بویژه در بخش اعتبارات دولتی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در متروی بهارستان هزینه شده است که بخش آورده دولت محدود به ۷۵ میلیارد تومان است و برای تکمیل و بهره‌برداری از مترو نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم. او با اشاره به اینکه حجم انعقاد قراردادها و پروژه‌های عمرانی سال ۹۶ در مقایسه با سال 95 سه برابر و نسبت به سال ۹۴ پنج برابر شده است، اظهار کرد: با توجه به بهره‌برداری ۱۱ هزار واحد مسکونی مسکن مهر، جمعیت بهارستان به ۲۵ هزار نفر افزایش می‌یابد که سرریز جمعیت اصفهان را جبران می‌کند. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان ادامه داد: اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام برای شهر بهارستان در شرایط اقتصادی موجود اولویت اصلی تخصیص اعتبارات است.احمدی از اجرایی شدن ۱۶ پروژه مطالعاتی بزرگ در شهر بهارستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: مدرسه اجتماع‌محور، ساماندهی حمل‌ونقل، توسعه مسجد جامع شهر و دو مجموعه فرهنگی از مهمترین طرح‌هایی است که تا پایان سال ۹۷ اجرای آن‌ها در دستور کار قرار داده‌شده است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با انتقاد از اینکه در حال حاضر شاهد تبدیل‌شدن بهارستان به خوابگاه کلان‌شهرهای اطراف آن هستیم، تأکید کرد: برای خروج از این وضعیت طرح‌ها و ایده‌هایی طراحی‌شده تا حس تعلق در شهروندان شهر بهارستان ایجاد و تقویت شود. احمدی ادامه داد: ساخت پارک فناوری‌های نوین در بهارستان یکی از فعالیت‌های شرکت به‌منظور افزایش حس تعلق در شهروندان بهارستانی است. احمدی با اشاره به پروژه‌های زیربنایی و روبنایی شرکت عمران شهر جدید بهارستان تأکید کرد: در بخش پروژه‌های روبنایی ۱۷ پروژه تصویب و اجرای آنها آغازشده که مهمترین این پروژه‌ها، باغ بهارستان و محور پردیس است که تا چند ماه آینده اجرایی مسیر دو کیلومتری پیاده راه محور پردیس آغاز می‌شود. او ادامه داد: در بخش زیربنایی ۲۰ پروژه در شرکت عمران شهر جدید بهارستان تعریف‌شده که روکش آسفالت در سطح شهر بهارستان، آماده‌سازی اراضی شرق، تکمیل معابر و مراکز محله محور سطح شهر ازجمله پروژه‌های زیربنایی به شمار می‌رود.
بهارستان، رتبه نخست تخصیص اعتبار در شهرهای جدید کشور
احمدی بابیان اینکه افق جمعیت‌پذیری شهر بهارستان گنجایش ۳۲۰ هزار نفر جمعیت را دارد، گفت: با اجرای پروژه‌های توسعه در شهر بهارستان، جمعیت این شهر به‌سرعت در حال افزایش است. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان تأکید کرد: بودجه عمران بهارستان در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود که ۶۲ درصد آن محقق شد و موفق به کسب رتبه نخست تخصیص اعتبار در سطح شهرهای جدید کشور شد. احمدی درباره بودجه سال جاری شرکت عمران بهارستان ادامه داد: پیش‌بینی بودجه شرکت عمران بهارستان در سال جاری ۱۴۰ میلیارد تومان است که تلاش می‌شود بیش از ۷۰ درصد آن تا پایان سال محقق شود. او تصریح کرد: در سال جاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف‌شده که نویدبخش آینده‌ای خوب برای شهر بهارستان است.
پایان پروژه مسکن مهر در بهارستان
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر در شهر بهارستان به پایان رسیده است، افزود: همه واحدهای مسکونی شهر بهارستان قابل سکونت و واگذاری است. احمدی ادامه داد: تنها پروژه باقی‌مانده پروژه ۱۹۲ واحدی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد. احمدی درباره خدمات ارائه‌شده توسط شرکت عمران بهارستان گفت: هرچند رفع برخی از نیازها در حوزه فعالیت‌های شرکت عمران بهارستان نیست اما به دلیل ضرورت موجود در دستور کار قرار داده‌شده است. او در ادامه به تشریح برخی از این فعالیت‌ها پرداخت، تأکید کرد: برای تسهیل تردد شهروندان ساکن در محلات مسکن مهر، گرفتن مصوبه‌ای برای خرید اتوبوس در دستور کار قرارگرفته است. همچنین در مورد روشنایی معابر شهر فعالیت بسیار گسترده‌ای توسط شرکت عمران شهر جدید بهارستان صورت گرفته است. احمدی ساخت مسکن مهر در شهر بهارستان را مطابق با استانداردها دانست و اضافه کرد: برای ۵ هزار واحد مسکن مهر بهارستان ۱۰ واحد آموزشی پیش‌بینی‌شده که پنج واحد به بهره‌برداری رسیده و دو واحد آماده بهره‌برداری است. همچنین سه واحد در آینده نزدیک پس از تکمیل به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تصریح کرد: برای نخستین بار در شهرهای جدید، ساماندهی معابر مسکن مهر برای بهبود تردد توانخواهان از اولویت‌های شهری قرار داده‌شده است که مناسب‌سازی معابر در پروژه‌های مسکن مهر شهر بهارستان برای توان‌خواهان انجام‌شده است.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار