تلف شدن ماده آهوی باردار توسط شکارچیان / تحویل بوتیمار زخمی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در هفته گذشته یک ماده آهوی باردار در حالیکه دو جنین را در شکم خود حمل می‌کرد توسط شکارچیان در پناهگاه حیات وحش موته تلف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در هفته گذشته یک ماده آهوی باردار در حالیکه دو جنین را در شکم خود حمل می‌کرد توسط شکارچیان در پناهگاه حیات وحش موته تلف شد.
مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش موته زیستگاه اصلی آهو در استان اصفهان است، اظهار داشت: با توجه به حضور فعال شکارچیان در این منطقه، محیط بانان به شکل شبانه‌روزی در این منطقه مشغول فعالیت هستند و در اغلب موارد متخلفان را پیش از آغاز شکار دستگیر می‌کنند.
وی با بیان اینکه در روزهای گذشته دو متخلف شکار اقدام به شکار یک ماده آهوی باردار کردند و با مشاهده محیط بانان متواری شدند، ابراز داشت: این ماده آهو، پس از انتقال به پاسگاه محیط بانی به دلیل شدت جراحت تلف شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این ماده آهو باردار و دارای دو جنین در شکم بوده است، تاکید کرد: تلف شدن هر آهوی حفاظت شده خسارت بزرگی برای محیط زیست و این منطقه حفاظت شده است.
وی ادامه داد: با تلاش محیط بانان این دو متخلف شکار توسط محیط بانان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
تحویل پرنده بوتیمار زخمی به اداره محیط زیست کاشان
جمشیدیان با اشاره به اینکه مردم به طور معمول حافظ محیط زیست و همیار یگان در حفاظت از حیات‌وحش هستند، ابراز داشت: در هفته گذشته یک پرنده بوتیمار آسیب دیده توسط دانش آموز دوست‌دار محیط زیست در کاشان تحویل محیط بانان اداره محیط زیست شد.
وی اضافه کرد: این پرنده که از ناحیه بال آسیب دیده بود پس از درمان و اطمینان از امکان پرواز و شرایط مطلوب توسط یگان حفاظت محیط زیست، در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شد.
تخریب محیط زیست و شکار، عوامل تهدید جمعیت گونه بوتیمار
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این پرنده از خانواده حواصیل و زیستگاه آن در نیزارهای متراکم و اراضی باتلاقی با بوته های به هم فشرده است، گفت: بوتیمار از جمله پرندگان حفاظت شده است و از عوامل تهدید جمعیت این گونه از پرندگان بعد از تخریب و آلودگی زیستگاه طبیعی، شکار آنها توسط افراد سودجو به دلیل زیبایی و جذابیت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار