تولید و بررسی فرمولاسیون آدامس بتاهیستین در اصفهان

آدامس بتاهیستین در دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طراحی و تولید شد. محسن میناییان رییس دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بتاهیستین را در درمان انواع سرگیجه مرتبط با دستگاه دهلیزی موثر دانست و افزود: در این بیماری فشار مایع گوش درونی افزایش و علایمی از جمله وزوز گوش، کاهش شنوایی و سرگیجه بروز می یابد. پس از تهیه این فرآورده دارویی مطلوب خواص نرمی ،سفتی، نبود چسبندگی به دندان، حجم توده آدامس، طعم و ماندگاری طعم آن هم بررسی شد.

تولید و بررسی فرمولاسیون آدامس بتاهیستین در اصفهان

آدامس بتاهیستین در دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طراحی و تولید شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،رییس دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این طرح پژوهشی حاصل تلاش نسیم باقری دکتری عمومی این دانشکده با راهنمایی استاد ابوالفضل اصلانی به شماره طرح تحقیقاتی 393660 به ثبت رسیده است.
محسن میناییان، بتاهیستین را در درمان انواع سرگیجه مرتبط با دستگاه دهلیزی موثر دانست و افزود: در این بیماری فشار مایع گوش درونی افزایش و علایمی از جمله وزوز گوش، کاهش شنوایی و سرگیجه بروز می یابد.

وی اثر دارویی آدامس بتاهیستین را در مقایسه با شکل دارویی قرص سریع تر و عوارض جانبی آن را کمتر دانست و گفت: مراحل طراحی و تهیه آدامس بتاهیستین شامل نرم کردن پایه های آدامس ، سپس افزودن دیگر اجزای فرمولاسیون و مخلوط کردن آنها و در نهایت اضافه کردن طعم دهنده است.

رییس دانشکده داروسازی وعلوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: پس از تهیه این فرآورده دارویی مطلوب خواص نرمی ،سفتی، نبود چسبندگی به دندان، حجم توده آدامس، طعم و ماندگاری طعم آن هم بررسی شد.

محسن میناییان گفت : در نتایج حاصل از پژوهش مشخص شد آدامس ها در ترکیبات پایه های مختلف ، الگوی آزادسازی متفاوتی از خود نشان دادند که در نهایت آدامس بتاهیستین چهار میلی گرمی با خصوصیات ظاهری مناسب به عنوان روش جدید برای دارورسانی بتاهیستین فرموله شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار