معین: نسبت دادن برخی از مسائل به مدیریت شهری توهین به شهروندان است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم در طول فعالیت خود اصرار داشته که فضای مدیریت شهری به دور از فساد و دارای فضایی اسلامی باشد در این راستا مدیریت شهری تنها نهادی است که جلسات خود را به صورت مستقیم و شفاف پخش می کند و مطلبی بر کسی پوشیده نیست.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای پنجم در طول فعالیت خود اصرار داشته که فضای مدیریت شهری به دور از فساد و دارای فضایی اسلامی باشد در این راستا مدیریت شهری تنها نهادی است که جلسات خود را به صورت مستقیم و شفاف پخش می کند و مطلبی بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش ایمنا، فتح الله معین صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هفته گذشته در یکی از مراکز رسمی شهر که علی القاعده باید مردم را دعوت به وحدت کند مطالبی گفته شد که لازم است در دفاع از اعضای شورا مطالبی را بیان کنم.
وی ادامه داد: خداوند در بخشی از آیات قرآن کریم تاکید کرده است که «ای اهل ایمان اگر بدکاری برایتان خبری آورد، خبرش را بررسی کنید تا مبادا پشیمان شوید.»
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم از خانواده معظم شهدا و جانبازان بوده، مشهور به رعایت تقوا در بین افراد جامعه هستند و امتحان خود را در خدمت به مردم پس داده اند، افزود: آرایی که اعضای دوره پنجم در انتخابات شوراها کسب کرده اند بی نظیر بوده و بر همین اساس آرای سیزدهمین عضو شورای پنجم از منتخب دوره اول شورا بیشتر است و این نشان می دهد که مردم به دنبال تغییر و تحول و خدمت بیشتر به آنها هستند.
وی با تاکید بر اینکه مطالبی که اعضای شورای پنجم پیگیر آن هستند در دوره های دیگر سابقه چندانی ندارد، تصریح کرد: از جمله برنامه های شورای پنجم می توان به توسعه کسب و کار، توسعه مراکز آموزشی و توجه به افراد آسیب دیده اجتماعی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد.
معین با بیان اینکه امیدواریم دیدگاه ها منصفانه تر باشد و مبانی صحبت های افراد، مطالب غیر اساسی قرار نگیرد، اضافه کرد: موضوعاتی که در این دوره مورد توجه قرار گرفته ضابطه مندتر بوده و جای تعجب است که براساس مطالب غیرواقعی نسبت به مدیریت شهری اصفهان قضاوت می شود.
نسبت دادن برخی از مسائل به مدیریت شهری توهین به شهروندان است
وی گفت: نسبت به تمامی حواشی پیش آمده از شهردار اصفهان و اعضای شورا پرس و جو کردم که آیا در خصوص این مطالب عنوان شده سوالی از شما شده است یا خیر که همگی اظهار بی اطلاعی کرده اند. بنابراین نسبت دادن مسائلی همچون اختلاط زن و مرد در مراسم ها که بی سابقه بوده به نوعی توهین به همه شهروندان است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ای کاش این موضوعات به طور کامل روشن می شد و قصاص قبل از جنایت صورت نمی گرفت؛ بر اساس یک نظریه اولیه بنا شد تا نام یک خیابان به عنوان تاریخی آن بازگردد و نام مرجع گرانقدری که بر آن بود در جای دیگری استفاده شود که مطالب ارائه شده در مورد آن، کثیر الظن بوده و در این شرایطی که باید به دنبال ایجاد وحدت باشیم به دور از انصاف است.
وی با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری همواره ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه است، افزود: همه اعضای شورای پنجم مقید به این امر هستند. ملاقات هایی با علمای بزرگ اصفهان همچون آیت الله طباطبایی نژاد و آیت الله مظاهری داشته و در جلسه ائمه جماعات اصفهان که با حضور آیت الله مقتدایی تشکیل شد نیز حضور داشته اند و امام جماعتی نبوده که اعضای شورا با آن دیدار نداشته باشند.
اجازه نخواهیم داد که فاصله ای بین علما و مدیریت شهری اتفاق بیافتد
معین با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد که فاصله ای بین علما و مدیریت شهری اتفاق بیافتد، اضافه کرد: بزرگترین سوگند ما خدمت به مردم است اما گفته شده که به دیدار علما نرفته ایم، حتماً فرد خاصی مورد نظر آنها بوده که افتخار می کنیم خدمت او هم برسیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برخی از افراد مطالب غیر صحیحی را به علما داده اند که منجر به نظرات اخیر شده، ما افتخار می کنیم که حرکت مدیریت شهری بر اساس نظرات علماست و علاوه بر آن از مجموعه برنامه های صداوسیما شامل محتوای طنز و جدی که براساس مناسبت های مختلف است، تبعیت خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: شورای پنجم در طول فعالیت خود اصرار داشته که فضای مدیریت شهری به دور از فساد و دارای فضایی اسلامی باشد در این راستا تنها نهادی هستیم که جلسات خود را به صورت مستقیم و شفاف پخش می کند و مطلبی بر کسی پوشیده نیست و از حضور تمامی شهروندان برای انتقاد و پیشنهاد استقبال می کنیم.
معین با بیان اینکه امیدواریم برخی از صحبت های انجام شده در راستای ناامید کردن مردم نباشد، گفت: به همین دلیل به تمامی آرای مردم احترام می گذاریم و تلاش داریم در مسیر با وحدت و همدلی گام برداریم و به برکت این ماه وحدت آفرین شاهد وحدت بیشتر مردم باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با وضعیت رودخانه زاینده رود جلساتی با آیت الله طباطبایی نژاد و اعضای مجلس خبرگان رهبری داشتیم و درخواست کردیم که این موضوع را در جلسات مجلس خبرگان رهبری مطرح کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار