به ايران ببازيم، بايد جمع کنيم و برگرديم

در فاصله 18 روز مانده به شروع رقابت‌هاي جام جهاني، همه 32 تيم راه‌يافته به روسيه، برنامه‌هايی جدي براي حضوري پرقدرت در اين تورنمنت دارند.

در فاصله 18 روز مانده به شروع رقابت‌هاي جام جهاني، همه 32 تيم راه‌يافته به روسيه، برنامه‌هايی جدي براي حضوري پرقدرت در اين تورنمنت دارند. يکي از اين تيم‌ها مراکش است؛ تيمي که از قاره آفريقا با سرمربيگري «اروه رنار» فرانسوي خوش درخشيده و به جام جهاني رسيده است.
مراکش اتفاقا در گروه دوم رقابت‌هاي جام جهاني با ايران هم‌گروه است و اولين بازي خود را نیز بايد با شاگردان کي‌روش برگزار کند. اين تيم که ستاره‌هاي تقريبا سرشناسي ازجمله مهدي بن‌عطيه، مدافع تنومند تيم يوونتوس را در ترکيب خود دارد، چندان هم براي صعود از گروهش نااميد نيست؛ البته به شرط آنکه بتواند از اولين بازي و جدال با ايران، جان سالم به در ببرد. اين چيزي است که خود بن‌عطيه، کاپيتان تيم ملي مراکش، مي‌گويد. اين مدافع 31ساله که با راديو «آراِم‌سی» فرانسه گفت‌وگو کرده، درباره حضور و شانس مراکش در جام جهاني پيش‌رو مي‌گويد: «ما براي تحقق رؤياپردازي‌ خود در روسيه حاضر خواهيم شد. از زمان رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني، مردم مراکش رؤياي محقق‌شده‌اي را تجربه کرده‌اند. کشور ما 20 سال منتظر اين لحظه بود تا دوباره طعم حضور در جام جهاني را بچشد. حالا قرار نيست فقط به اين موضوع بسنده کنيم که تيم ما به جام جهاني صعود کرده است؛ چون اگر بتوانيم توانايي‌هايمان را در زمين مسابقه نشان دهيم، آن‌وقت قادر خواهيم بود براي چند تيم ديگر دردسر ايجاد کنيم».
بن‌عطيه که مثل ديگر بازيکنان و اعضاي کادر فني مراکش از اهميت بازي اول در جام جهاني باخبر است، مي‌گويد مهم‌ترين بازي اين تيم در جام جهاني مي‌تواند مقابل تيم ملي ايران باشد؛ «ببينيد، بايد متواضع باشيم؛ چون ما در گروه بسيار سختي قرار گرفته‌ايم. مطمئنا اولين بازي‌مان مقابل ايران بسيار تعيين‌کننده است». کاپيتان تيم ملي مراکش سپس با جزئيات بيشتري به آناليز گروه و تيم ملي ايران مي‌پردازد؛ «در اين گروه، دو تيم بسيار قدرتمند قرار گرفته‌اند: پرتغال و به‌ويژه اسپانيا که فراتر از تيم‌هاي مدعي هستند. البته ما شناخت زيادي از ايران نداريم، ولي آنها اتفاقي به جام جهاني نرسيده‌اند. واقعا بايد به تيم ملي ايران احترام گذاشت و آن را دست‌کم نگرفت. اگر بازي برابر ايران را ببازيم، بايد چمدان‌هايمان را جمع کنيم و مهياي خداحافظي از جام جهاني شويم. هرطور شده بايد ايران را شکست دهيم؛ البته اين را هم بگويم که فکر مي‌کنم ايران نیز دقيقا مثل ما فکر مي‌کند».
عطيه که خودش سابقه سال‌ها بازي در سطح حرفه‌اي فوتبال را دارد، در ادامه علاوه بر صحبت درباره وضعيت جان لويجي بوفون و خداحافظي او از تيم يوونتوس، اشاره‌اي هم به اروه رنار، سرمربي فرانسوي تيم ملي مراکش، مي‌کند و مي‌گويد مي‌توان با رنار به جنگ رفت؛ «مربيگري در آفريقا کار بسيار سختي است، ولي در مراکش سخت‌تر است! واقعا تصور مي‌کنم هدايت بازيکنان تيم مراکش سخت‌ترين کار ممکن است (مي‌خندد). با اين وجود، اروه رنار موفق شده با سخت‌گيري‌هايي که داشته، يک‌سري مسائل را در اين تيم تغيير دهد. از همان ابتدا، او روي نظم و ديسيپلين تأکيد زيادي داشته و از لحاظ روحي روي بچه‌هاي تيم تأثير مثبت گذاشته است. او درباره شيوه دفاع‌کردن و ساعات استراحت و رفتاري که بايد خارج از زمين فوتبال داشته باشيم، تأکيدهاي زيادي داشته است. رنار کسي است که مي‌تواني با او به جنگ بروي. وقتي تو براي او بازي مي‌کني، دلت مي‌خواهد از همه‌چيز عبور کني. او قادر است از مراکش يک تيم برنده بسازد.»
منبع: روزنامه شرق

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار