دست نیاز ذوب‌آهن به سوی تهرانی ها

سرنوشت ذوب‌آهن در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با نتایج تیم های پرسپولیس و استقلال گره خورده است.

امیرحسین احتشامی -اصفهان امروز: سرنوشت ذوب‌آهن در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با نتایج تیم های پرسپولیس و استقلال گره خورده است. ذوبی ها که فصل پیش لیگ برتر را با نایب قهرمانی به پایان رساندندبا کسب همین عنوان سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را به دست آوردند اما هنوز مشخص نیست که آنها می توانند مستقیما در رقابت های گروهی حاضر شوند یا باید از پلی اف عبور کنند تا بتواند به مرحله گروهی برسند. در حال حاضر سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده ۳+۱ اعلام شده و کشورمان سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه حاضر در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا دارد اما امکان دارد این سهمیه به ۲+۲ سهمیه آسیایی کاهش پیدا کند که در آنصورت فقط استقلال و پرسپولیس به عنوان قهرمان جام حذفی و لیگ برتر به طور مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حاضر می‌شوند و ذوب‌آهن نایب قهرمان و سایپا تیم چهارم لیگ برتر باید به پلی آف بروند. در حال حاضر ایران توانسته صدرصد امتیاز تیم ملی را در رتبه بندی آسیا به دست بیاورد اما موضوع این است که تیم ملی در امتیاز کشورها فقط ۱۰ درصد از کل امتیازها را شامل می‌شود. ۹۰ درصد دیگر امتیازها به نتایج باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بستگی دارد که تراکتورسازی در این فصل در آسیا نتایج بدی گرفت با این حال اکنون که دو تیم استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده اند شانس ایران برای کسب سهمیه ۳+۱ بیشتر شده است و اگر این دو تیم مقابل حریفان قطری بدرخشند و به نیمه نهایی صعود کنند در آن صورت به احتمال فراوان ذوب‌آهن هم به طور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهد شد و دیگر مجبور به حضور در پلی آف لیگ قهرمانان نخواهد بود.

سهمیه ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان 3+1 بود

فصل گذشته بدنبال حذف دو نماینده عربستان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران در فصل جاری رقابتهای 2018 رسما 1+3 شد تا تراکتورسازی، استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی به رقابت بپردازند و ذوب‌آهن به پلی آف برود. فدراسیون فوتبال عربستان تنها برای تیم های الاهلی و الهلال مجوز حرفه ای سازی صادر کرد و دیگر تیم های لیگ این کشور تا رتبه هفتم (50 درصد تیم های حاضر در لیگ اول) مجوز بین المللی حرفه ای پیدا نکردند تا به این ترتیب نمایندگان این کشور از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شوند و سهمیه های عربستان به کشورهای سوم و چهارم رده بندی آسیا یعنی قطر و ایران خواهد رسید. بر اساس دستور العملی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار فدراسیون ها قرار داده بود، سه تیم الجزیره، الوحده و الوصل به عنوان نمایندگان کشور امارات، الهلال و الاهلی به عنوان نمایندگان عربستان، پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی از ایران، الدوحیل، السد و الریان از کشور قطر، لوکوموتیو از کشور ازبکستان در مرحله گروهی حضور پیدا کردند و تکلیف چهار تیم دیگر با برگزاری دیدار پلی آف مشخص شد. ای اف سی همان زمان اعلام کرد که دو تیم تراکتورسازی تبریز و الریان قطر به دلیل عدم حضور نمایندگان عراق و عربستان در مرحله گروهی مستقیم حضور خواهند داشت.

جدال سرنوشت ساز ایرانی ها با تیم های قطری

تیم ایرانی حاضر در لیگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با اساس قرعه باید با تیم های قطری پیکار کنند. به حکم قرعه پرسپولیس تیم الدحیلی دیدار خواهد کرد که در این فصل سه‌گانه فوتبال قطر را برده است. استقلالی ها هم حریفی چون السد را پیش رو خواهند داشت. السد در مرحله مقدماتی هم‌گروه پرسپولیس بود و الدحیل هم‌گروه ذوب‌آهن؛ به‌این‌ترتیب دو بازی مرحله یک‌چهارم نهایی بین حریفان ایرانی و قطری برگزار خواهد شد و خبری از دربی حداقل در این مرحله نیست. جالب اینکه استقلال سال گذشته در مرحله پلی‌آف السد را حذف کرد و پرسپولیس هم در مرحله پلی‌آف بعد از مقدماتی تیم لخویا را شکست داد و باعث حذف این تیم شد که لخویا بعد از ادغام با تیم الجیش تیم شکست‌ناپذیر الدحیل را در این فصل رقابت‌های قطر شکل داد. اما همان گونه که اشاره شد بازیهای این مرحله از لیگ قهرمانان با سرنوشت ذوب‌آهن گره خورده است و اگر دو تیم پرسپولیس و استقلال به مرحله نمیه نهایی لیگ قهرمانان برسند کفه ترازو را را به سود نمایندگان ایران در فصل آینده این رقابت ها تغییر خواهند داد.

آیزاول هند حریف سرسخت ذوب‌آهن

ذوبی ها فصل پیش کارشان را با مرحله پلی اف شروع کردند. آنها برای عبور از این مرحله و رسیدن به مرحله گروهی باید آیزاول هند را از پیش رو بر می داشتند. تیمی که بهمن ماه سال گذشته مقابل شاگردان امیر قلعه نویی به میدان آمد نشان داد که آنچنان که پیش بینی می‌شد هم ضعیف نیست. آنها نزدیک به 82 دقیقه ذوب‌آهن را آزار دادند تا این که سرانجام مرتضی تبریزی موفق شد با یک ضربه سر بازی را به سود تیمش برگرداند. همین بازیکن در وقت های اضافه گل سوم را به ثمر رساند و آن بازی با نتیجه سه بر یک به سود نماینده اصفهان به پایان رسید و ذوب‌آهن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار