جراحی سه بیمار شکاف لب و کام با روش جدید جراح انگلیسی

سه بیمار شکاف لب و کام در مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین(ع) اصفهان تحت عمل جراحی جراح حاذق و نیکوکار انگلیسی قرار گرفتند.

سه بیمار شکاف لب و کام در مرکز آموزشی درمانی کودکان امام حسین(ع) اصفهان تحت عمل جراحی جراح حاذق و نیکوکار انگلیسی قرار گرفتند.
به گزارش صداوسیما ؛ بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، همچنین پروفسور برایان سامرلد با حضور در پانزدهمین کارگاه آموزشی و جراحی شکاف لب و کام پنج بیمار مبتلا به بیماری شکاف لب و کام را در این مرکز آموزشی درمانی معاینه کرد.
در این کارگاه آموزشی آخرین روش های جراحی شکاف لب و کام به صورت تئوری و عملی برای استادان و متخصصان در رشته های جراحی كودكان، پلاستيك، گوش و حلق و بينی و گفتار درمانی ارائه شد.
برایان سامرلد، عضو هیات علمی افتخاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از حدود 10سال پیش با سفر به ایران در کارگاه های مختلف آموزشی و درمانی در اصفهان آخرین یافته های علمی خود در زمینه بیماری شکاف کام ولب را در اختیار متخصصان این رشته قرار داده است.
شکاف لب و کام شایع ترین نقایص دهانی - صورتی و شامل وجود فضای غیرطبیعی در لب بالا یا کام و عوامل موثر در ایجاد این عارضه، ارثی، عوامل محیطی و روانی و هیجانی است.
بیش از دو هزار بیمار شکاف لب و کام در کشور زیر پوشش انجمن خیریه امام حسین اصفهان هستند که از این تعداد 900بیمار علاوه بر امورات درمانی از حمایت های مددکاری هم بهره می برند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار