زلزله دشت کاشان را لرزاند

مدیر مرکز مدیریت و کنترل حوادث فرمانداری کاشان گفت: در شامگاه دوشنبه مناطق کویری دشت کاشان دو نوبت لرزید.

جواد مزروعی در گفت وگو با ایسنا،اظهار کرد: زمین لرزه نوبت اول در ساعت 21:02 با قدرت 3.8 در مقیاس ریشتر در عمق 20 کیلومتری عمق زمین به مرکز سفید دشت به طول جغرافیایی 51.23 و عرض جغرافیایی 34.16 به وقوع پیوست.
وی افزود: زمین لرزه نوبت دوم نیز در ساعت 21:19 به مرکز منطقه سفید دشت به قدرت 3.5 ریشتر در عمق 21 کیلومتری زمین اتفاق افتاد.
مدیر مرکز مدیریت و کنترل حوادث فرمانداری کاشان تصریح کرد: با وجود آنکه این زمین لرزه در بسیاری از مناطق دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل احساس شد، اما خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی و مالی نداشت.
وی تاکید کرد: هر چند احتمال پس لرزه ها وجود دارد، اما مردم با اطمینان خاطر، خونسردی خود را حفظ کنند و از تجمع در خیابان ها و ایجاد ترافیک در شهر خودداری کرده و به شایعه ها توجهی نداشته باشند.
رییس اداره هواشناسی کاشان نیز در این خصوص، گفت: زمین لرزه دوشنبه شب در فاصله سه کیلومتری مشکات، 11 كيلومتري سفيد دشت، 20 كيلومتري نوش آباد و 22 كيلومتري نياسر به وقوع پیوست.

عباس ارغوانی اظهار کرد: وقوع این نوع زلزله ها، یک اتفاق عادی است و از نوع MN بوده که فقط امروز در سطح کشور ۳۸ گزارش زلزله داشته ایم و البته بزرگترین آن زلزله مشکات بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار