تولید 200 تن شیر به جای 800 تن در کارخانجات لبنی روزانه

مدیر اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان گفت: کارخانجات لبنی با توجه به اینکه ظرفیت تولید ۸۰۰ تن تولید شیر را دارند اما اکنون مجبور به تولید ۲۰۰ تن شیر هستند.

مدیر اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان گفت: کارخانجات لبنی با توجه به اینکه ظرفیت تولید ۸۰۰ تن تولید شیر را دارند اما اکنون مجبور به تولید ۲۰۰ تن شیر هستند.
هومان امیری در گفت و گو با مهر اظهار داشت: تا قبل از روی کار آمدن دولت نهم و دهم ۴۰ کارخانه فعال لبنیات و ۴۳ کارخانه که پروانه گرفته و در حین راه اندازی بودند، داشتیم.
وی بیان داشت: این در حالی است که با روی کار آمدن دولت نهم و دهم به خاطر شرایط اقتصادی ۴۳ کارخانه موفق به راه اندازی نشدند و بین ۱۰ تا ۱۵ کارخانه نیز تعطیل شد.
مدیر اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان اعلام کرد: این در حالی است که هرچند در دولت فعلی تصمیم گرفتند، ترمز تعطیلی کارخانجات لبنی را بکشند اما نتوانستند و بین پنج تا شش کارخانه دیگر به تعطیلی کشیده شد.
وی با اظهار اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ کارخانه در استان اصفهان فعال است که با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، افزود: با وجودی که هر کارخانه لبنی می تواند تا ۸۰۰ تن شیر تولید کند اما روزانه ۲۰۰ تن شیر تولید می‌شود.
امیری یکی از دلایل عمده افت تولید محصولات لبنی را علاوه بر جو اقتصادی حاکم، عدم تمایل مردم به مصرف مواد لبنی دانست و ادامه داد: با وجودی که کاهش یا عدم مصرف محصولات لبنی یکی از پنج عامل مرگ و میر است اما محصولات لبنی کمتر در سبد خانوار مردم قرار دارد.
وی اضافه کرد: از سال ۹۱ تاکنون قیمت شیر نایلونی، پنیر یو اف و ماست ۹۰۰ گرمی تغییر نکرده است به طوری که قیمت شیر پرچرب یک هزار و ۷۵۹ تومان، نیم چرب یک هزار و ۶۵۰ تومان و شیر یک و نیم درصد یک هزار و ۵۵۰ تومان است و هیچ تغییری نکرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار