توضیحات قاضی‌زاده هاشمی درمورد تخلفات صندوق رفاه دانشجویی

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده مردم رشت، درخصوص تخلفات مطرح شده در صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده مردم رشت، درخصوص تخلفات مطرح شده در صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی سوال جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت از وزیر بهداشت در مورد تخلفات در صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
وزیر بهداشت در ابتدای دفاعیات خود گفت: در مطالب آقای جعفرزاده پرونده هایی مطرح شده است که حکم برائت آنها در دیوان عدالت اداری صادر شده است.
وی در ادامه حکم برائت یکی از این پرونده ها را قرائت کرد.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه معیار من در انتخاب مدیران، قانون‌مداری، پاکدستی، امانت داری و رعایت مسائل امنیتی است گفت: بالغ بر ۶ ساعت تک‌تک پرونده ها را با آقای جعفرزاده بررسی کردیم.
وزیر بهداشت از جعفرزاده خواست به دلیل حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و ضرورت حفظ آبروی مردم در این ماه از طرح سوال خود تا زمانی که دیوان عدالت رای پرونده های مطروحه را صادر کند، صرف نظر نماید.
وی ادامه داد: در مرحله بازرسی، کمتر مدیری است که پرونده نداشته باشد. هر روز کار ما جواب دادن به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور شده است.
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: از ایشان می خواهم صبر انقلابی داشته باشند. اگر دیوان عدالت آقای مشکینی را محکوم کرد من در مورد تخلف مدیرانم پاسخگو خواهم بود.
در ادامه جعفرزاده درخواست وزیر بهداشت را نپذیرفت.
قاضی زاده هاشمی گفت: آقای جعفرزاده خواهش بنده را که متواضعانه و برادرانه بود نپذیرفتند.
وزیر بهداشت در تشریح وضعیت صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در زمان شروع تصدی دکتر مشکینی سرمایه این صندوق ۲۶۷ میلیارد تومان بود و امروز به ۶۲۳ میلیارد تومان افزایش یافته است و به طور متوسط ۲۳۸ میلیارد تومان وام دانشجویی داده شده است.
وی تاکید کرد: سازمان حسابرسی در تمام سال های مدیریت ایشان وضعیت صندوق را مطلوب عنوان کرده است. تا روز قبل نیز در ۵ پرونده حکم برائت ایشان صادر شد. اگر در بقیه پرونده ها هم حکم برائت صادر شود صحبت های امروز تهمت است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: یکی از آموزه های تربیتی اسلام حفظ آبروی افراد و جلوگیری از قضاوت زودهنگام است، تجاوز به آبروی افراد بزرگترین گناه است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: آقای جعفرزاده در اینستاگرام اتهاماتی را علیه آقای مشکینی عنوان کردند. امروز هم در صحن این اتهامات را مطرح کردند. بردن آبروی مسلمان جنگ با خداوند است.
وی در ادامه از مشکینی رئیس صندوق دانشجویان خواست از جای خود بلند شده و به سمت نمایندگان برگردد و گفت: ایشان ۱۶ ساله بوده که پدرش شهید شده، دو برادرش نیز شهید شده و همسرش نیز فرزند شهید است.
در ادامه وزیر بهداشت احادیثی را در مورد اهمیت آبروی مسلمانان قرائت کرد و گفت: بنده تا الان ۱۰۰ پرونده دیوان محاسباتی داشتم که برای همه آنها حکم برائت صادر شده است.
در ادامه جلسه جعفرزاده نسبت به اظهارات وزیر انتقاد کرد و اظهارات وی را کلاس اخلاق و شوی تبلیغاتی عنوان کرد.
وزیر بهداشت نیز در نامه ای به هیات رئیسه تاکید کرد: اینجانب غیر از احادیث نبوی موضوع دیگری مطرح نکردم لذا متهم کردن وزرا به برگزاری شوی تبلیغاتی کار غیراخلاقی است.
در پایان نیز نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار