تعویض محور پاور توربین سولزر توسط متخصصان جوان منطقه اصفهان

با تلاش پرسنل منطقه اصفهان محور پاور توربین سولزر شماره 3 مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز (شماره 2 مارون ـ اصفهان) تعویض شد.

سَویا رضایی ـ با تلاش پرسنل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان محور پاور توربین سولزر شماره 3 مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز (شماره 2 مارون ـ اصفهان) تعویض شد.

علیرضا مرادپور رئیس واحد مکانیک منطقه گفت: متخصصان جوان واحد مکانیک منطقه موفق شدند محور پاور توربین سولزر این مرکز را پس از 140 هزار ساعت کارکرد تعویض و در مدار بهره برداری قرار دهند.

وی در خصوص این عملیات افزود: تعمیر اساسی و تعویض محور 3 تنی پاور توربین فوق پس از نصب استیج در ارتفاء 16 متری و جداسازی قطعات اگزوز از قلب توربین جدا و محور جدید جایگزین شد.

وی ساعت استاندارد کارکرد محور این نوع از توربین ها را 100 هزار ساعت عنوان کرد و ادامه داد: با پایش وضعیت، مراقبت و نگهداری مناسب محورPT این توربین 40 هزار ساعت بیشتر از توصیه شرکت سازنده کارکرد داشت.

وی بیان کرد: متخصصان جوان این منطقه پس از خارج کردن محور قدیمی از هوزینگ دیفیوزر پاور توربین، محور جدید را بر روی هوزینگ نصب و در ادامه پس از تنظیمات لازم و اندازه گیری هم محوری محور پاور توربین، گیر بکس و پمپ با موفقیت توربین را آماده راه اندازی کردند.

مرادپور اضافه کرد: این عملیات با 1800 نفرساعت کار در مدت 25 روز انجام شده است و در حال حاضر توربین بدون لرزش و در شرایط مطلوب در حال کار می باشد.

رئیس واحد مکانیک در پایان اضافه کرد: حدود 9 سال پیش آخرین محور توربین توسط نیروهای پیشکسوت و باتجربه منطقه تعویض گردید که پس از بازنشستگی این نیروها، همکاران جوان واحد تعمیرات مکانیک با اتکا به توان بالقوه خود و با مدیریت دانش و انتقال تجربیات موفق به انجام این پروژه پیچیده شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار