دولت روحانی روی زمین سیاست ورزی می‌کند نه در آسمان‌ها

نماینده مردم اصفهان گفت: اگر بخواهم مهم‌ترین خصیصه دولت روحانی را برشمرم باید بگویم این دولت رویکرد واقع‌گرایانه به عرصه سیاست داشته است. دولتی که روی زمین سیاست ورزی می‌کند و نه در آسمان‌ها.

دولت روحانی روی زمین سیاست ورزی می‌کند نه در آسمان‌ها

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: آقای روحانی نخستین رئیس‌جمهوری بود که تأکید کرد در کشور ما سال‌ها و دهه‌ها اقتصاد به سیاست داخلی و خارجی یارانه داده و اصرار داشت که باید یک دهه نیز سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهد تا ببینیم وضع کشور به چه سمت‌وسو خواهد رفت. به گزارش ایسنا، وی گفت: این جمله همان ترجمه غیررسمی مفهوم دولت رفاه است، مفهومی که امروز نامزدهای اصولگرا با وعده‌های یارانه‌ای و ترویج اقتصاد صدقه‌ای آن را به بیراهه برده‌اند. تاج‌الدین افزود: اگر می‌خواهیم دولت رفاه در راستای توسعه باشد باید به‌جای توزیع ثروت میان مردم، زمینه‌های تولید ثروت توسط آن‌ها را تسهیل کنیم، درآمد پایدار مردم با توزیع یارانه کسب نخواهد شد، بلکه با توانمندسازی آن‌ها به دست می‌آید. تاج‌الدین گفت: آن‌ها که مردم را به چشم یارانه بگیر نگاه می‌کنند، فرهنگ مصرفی را در میان جامعه ترویج می‌دهند و به‌تدریج نیروی مولد توسعه را به انفعال می‌کشانند. نماینده مردم اصفهان گفت: اگر بخواهم مهم‌ترین خصیصه دولت روحانی را برشمرم باید بگویم این دولت رویکرد واقع‌گرایانه به عرصه سیاست داشته است. دولتی که روی زمین سیاست ورزی می‌کند و نه در آسمان‌ها، دولتی که میان منافع ملی و منافع ملت توازن برقرار کرده و جانب هیچ‌کدام را به‌افراط نگرفته است، دولتی که میان مصلحت‌های مردم و خوشایند آن‌ها توازن برقرار کرده و به‌جای تمرکز بر پخش پول بر توانمندسازی اقتصاد تمرکز کرده است.


روحانی توسعه را به‌عنوان مقصد هدف‌گذاری کرد

تاج‌الدین گفت: کدام دولت را سراغ دارید که در سال اول خود یعنی سال ماه‌عسل با مردم، فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را اجرایی کرده است؟ کدام دولت را سراغ دارید که درآمدهای مالیاتی‌اش از درآمدهای نفتی 3.5 برابر پیشی گرفته است؟ کدام دولت را می‌شناسید که تراز تجاری‌اش مثبت شده باشد و برای اولین بار به میزان 916 میلیون دلار صادرات آن از واردات پیشی گرفته باشد؟ نماینده مردم اصفهان افزود: این‌ها همه خصوصیات یک دولت واقعی است. مسیر و مقصد روحانی مسیر و مقصد درستی بود روحانی توسعه را به‌عنوان مقصد هدف‌گذاری کرد و استراتژی توسعه‌ای و مسیر او نیز آن بود که سیاست باید به اقتصاد یارانه بدهد و با توافق هسته‌ای در مسیر تحقق این استراتژی پیش رفت. نماینده مردم اصفهان گفت: تاریخ توسعه در ایران پر است از فرآیندهای ناقص و مسیرهای درست اما نیمه‌کاره‌ای که جامعه ایرانی یا حوصله استمرار آن را نداشته و یا توان استمرار آن را از او گرفته‌اند. عضو فراکسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خطاب من به مردم این است که بیایید به یکدیگر قول بدهیم، قول بدهیم این بار و در این مقطع جای هیچ حسرتی برای دموکراسی و توسعه باقی نگذاریم و از نیمه‌راه توسعه برنگردیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار