تعطیلی چهلستون به دلیل عملیات سم‌پاشی سازه‌های چوبی

مدیر مجموعه کاخ‌موزه چهلستون اصفهان از تعطیلی این مجموعه جهانی به دلیل انجام عملیات سم‌پاشی سازه‌های چوبی کاخ از روز 14 خرداد تا پایان روز 16 خرداد ماه خبر داد.

مدیر مجموعه کاخ‌موزه چهلستون اصفهان از تعطیلی این مجموعه جهانی به دلیل انجام عملیات سم‌پاشی سازه‌های چوبی کاخ از روز 14 خرداد تا پایان روز 16 خرداد ماه خبر داد.
به گزارش فارس، عاصفه بدر مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون اظهار کرد: امسال و همزمان با روزهای 14 و 15 خرداد که همزمان با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین سالروز قیام تاریخی 15 خرداد است و با عنایت به این که ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) نیز امسال با روز 16 خرداد ماه مقارن شده است، این مجموعه تاریخی جهانی در این 3 روز تعطیل است.
وی در رابطه با دلیل تعطیلی این مجموعه بزرگ جهانی افزود: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین سازه چوبی و تاریخی کشور در این مجموعه تاریخی قرار گرفته و در عین حال مجموعه اصلی کاخ دارای در و پنجره‌های متعدد چوبی است، بنابراین با توجه به تعطیلی رسمی 14 و 15 خرداد، بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل‌آمده جهت حفاظت سازه‌های عظیم چوبی این کاخ در برابر هجوم حیوانات موذی همچون موریانه، عملیات سم‌پاشی و آفت‌زدایی احتمالی از بخش‌های چوبی این کاخ در طی این 3 روز صورت می‌گیرد.
مدیر مجموعه کاخ‌موزه چهلستون اصفهان گفت: با توجه به ابعاد گسترده عملیات سم‌پاشی و احتمال آسیب دیدن گردشگران، جدای از تعطیلات رسمی روزهای 14 و 15 خرداد ماه، کارشناسان ارشد میراث فرهنگی توصیه کرده‌اند تا روز 16 خرداد نیز به دلیل سلامت گردشگران، این مجموعه تاریخی تعطیل باشد.
با توجه به این که بخش‌های چوبی برخی بناهای تاریخی اصفهان در سال‌های گذشته مورد هجوم موریانه قرار گرفته است، در سال‌های اخیر عملیات گسترده‌ای توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای دفع حیوانات موذی از این بناها صورت گرفته است که از این اقدامات می‌توان به عملیات اخیر دفع موریانه از بناهایی همچون امامزاده احمد(ع) در بافت تاریخی بازار حسن‌آباد اصفهان اشاره کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار