سپاهان کهکشانی در راه است

باشگاه سپاهان با انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی بر صدر اخبار فوتبالی روز قرارگرفته و همه نگاه‌ها به سمت پرافتخارترین تیم لیگ برتر معطوف شده است.

امیر حسین احتشامی- اصفهان امروز: باشگاه سپاهان با انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی بر صدر اخبار فوتبالی روز قرارگرفته و همه نگاه‌ها به سمت پرافتخارترین تیم لیگ برتر معطوف شده است. زردپوشان اصفهانی که چند فصل کابوس‌وار را پشت سر گذاشته‌اند در فصل جاری تصمیم گرفته‌اند همان تیم رویایی لیگ هشتم و نهم را دوباره احیا کنند و بر این اساس سراغ امیر قلعه‌نویی رفتند تا با چیره‌دستی سرمربی سابق ذوب‌آهن به این هدف خود برسند. آنچه اکنون از اهداف باشگاه سپاهان برمی‌آید هدف‌گذاری باشگاه اصفهانی روی قهرمانی در لیگ هجدهم است و در بدبینانه‌ترین حالت جام حذفی را نشانه رفته‌اند. البته زردپوشان اصفهانی به یک دبل قهرمانی هم می‌اندیشیدند هرچند هدفی بسیار بزرگ و دشوار به نظر می‌رسد. همه این هدف‌گذاری‌ها با مسیری که این باشگاه در پیش‌گرفته است همخوانی دارد هرچند باید چشم‌انتظار نتایج این تیم در فصل پیش رو نشست.
مذاکرات پشت پرده قلعه‌نویی با سپاهان
از مدت‌ها پیش زمزمه حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم سپاهان به گوش می‌رسید و این زمزمه‌ها پس از شروع دوباره لیگ در سال 97 بیشتر و بیشتر شد. قلعه‌نویی در آن زمان با ذوب‌آهن مشغول ترکتازی در لیگ برتر بود و در مصاحبه‌هایی که انجام می‌داد تلویحاً موضوع جدایی‌اش از ذوب‌آهن را مطرح می‌کرد. او همیشه از موضع بالا حرف می‌زد و این موضوع را مطرح می‌کرد که برنامه‌اش را به باشگاه اصفهانی ارائه کرده است و اگر باشگاه ذوب‌آهن با این برنامه‌ها موافقت کند، جایی نخواهد رفت. این در حالی بود که هم‌زمان سپاهانی‌ها زیر فشار هواداران به دنبال جذب یک مربی صاحب‌نام بودند و او کسی نبود جز همین امیر قلعه‌نویی. ظاهراً همان زمان که سرمربی سابق ذوب‌آهن از ارائه برنامه به باشگاه اصفهانی صحبت به میان آورده، کارش را با سپاهانی‌ها هم پیش می‌برده و عملاً تصمیم نهایی را گرفته بوده است؛ اما تا پایان لیگ از اعلام آن خودداری کرد. نگاهی به مصاحبه‌های قلعه‌نویی و واکنش‌هایی که باشگاه سپاهان نسبت به انتخاب سرمربی جدید از خود نشان داده تقریباً در یک امتداد است. همه این فعل‌وانفعالات در حالی پیش می‌رفت که اعضا و مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن همه با قاطعیت از ماندن قلعه‌نویی سخن می‌گفتند. به‌طور مثال احمد جمشیدی عضو هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن بیست و سوم اردیبهشت‌ماه در مصاحبه‌ای به‌طور قطعی از ماندن قلعه‌نویی سخن به میان آورده بود و حتی سعید آذری هم بر این امر تأکید کرده بود اما درست برعکس قضیه اتفاق افتاد.
ناکامی هفت‌ساله قلعه‌نویی در کسب جام
تقریباً کسی نیست که با شیوه تفکرات امیر قلعه‌نویی آشنا نباشد. او در فوتبال باشگاهی کشور یک مربی صاحب‌نام و بااعتبار است که تیم‌هایش را برای قهرمانی می‌بندد هرچند گاهی دررسیدن به این مهم ناکام می‌ماند. در چند فصل گذشته قلعه‌نویی تلاش زیادی انجام داده تا بلکه با تراکتورسازی جامی را تصاحب کند اما هرگز نتوانست به این مهم دست یابد. آخرین جامی که قلعه‌نویی با تیمی به آن رسیده است به لیگ دوازدهم و قهرمانی با استقلال باز می‌گردد. این مربی کهنه‌کار فصل پیش با تراکتور تا فینال جام حذفی پیش تاخت اما بازی نهایی را به نفت تهران واگذار کرد تا در یک قمی رسیدن به جامی دیگر ناکام بماند. در فصل گذشته هم جام حذفی برای قلعه‌نویی با تلخی به پایان رسید چراکه شاگردان او در همان گام نخست مغلوب فجر سپاسی شیراز شدند و وداعی زودهنگام با این رقابت‌ها داشتند. البته ذوبی‌ها در نیم‌فصل دوم لیگ برتر نتایج درخشانی را به ثبت رساندند و تنها یک‌بار شکست خوردند تا عنوان بهترین تیم نیم‌فصل دوم را به خودشان اختصاص دهند. هرچند این عنوان جامی برای قلعه‌نویی به ارمغان نیاورد.
سپاهان در قلب بازار نقل و انتقالات
سپاهانی‌ها با نظر مستقیم قلعه‌نویی تاکنون چهار بازیکن لیگ برتری جذب کرده‌اند و این اجازه را دارند تا دوستاره دیگر لیگ برتری نیز جذب کنند. آن‌ها تاکنون پیام نیازمند از پیکان، محمد ایرانپورریان از تراکتورسازی، استنلی کی روش از ذوب‌آهن و ابراهیم صالحی از پارس جنوبی جم را به خدمت گرفته‌اند. همچنین سجاد شهباز زاده هم دیروز به این تیم پیوست هرچند این بازیکن جزو بازیکنان لیگ برتری محسوب نمی‌شود. یک دروازه‌بان، یک مدافع و سه مهاجم خریدهای قلعه‌نویی به شمار می‌روند و احتمالاً یک هافبک طراح و یک مدافع میانی هم به جمع خودشان اضافه خواهند کرد تا به پروژه خریدهایشان پایان دهند و برنامه‌های آماده‌سازی را آغاز کنند. همه این شواهد و قرائن هم نشان از آن دارد که باشگاه سپاهان چندان محدودیتی برای قلعه‌نویی در نظر نگرفته است و دست او را برای جذب بازیکنان موردنیاز باز گذاشته تا او بتواند تیمی پرستاره ببندد و البته هواداران را با نتایجی که شاگردانش رقم می‌زنند به عرش ببرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار