طرح نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی

مسؤول بهداشت محیط شماره دو استان اصفهان گفت: به منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و روزه‌داران و ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی، کاهش کنترل بیماری‌ها، نظارت بر آب و مواد غذایی در دستور کار مرکز بهداشت شماره دو استان اصفهان قرار گرفت.

مسؤول بهداشت محیط شماره دو استان اصفهان گفت: به منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و روزه‌داران و ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی، کاهش کنترل بیماری‌ها، نظارت بر آب و مواد غذایی در دستور کار مرکز بهداشت شماره دو استان اصفهان قرار گرفت.
هوشنگ طاهری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح ضربت در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به منظور حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و روزه‌داران و ارتقای سطح سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی، کاهش کنترل بیماری‌ها، نظارت بر آب و مواد غذایی در دستور کار مرکز بهداشت شماره دو استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: طرح ضربت در این مرکز تشکیل و با سنجش و نمونه‌برداری با تجهیزات نمونه‌گیری در همان مکان اقدام به اجرای طرح ویژه کنترل و نظارت بر کلیه مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی از تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه تا 26 خردادماه می‌کند.
مسؤول بهداشت محیط شماره دو استان اصفهان خاطرنشان کرد: از 20 روز قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلیه مساجد استان در حدود 521 مسجد شهری و روستایی توسط کارشناسان بازرسی به عمل آمده است، تعدادی پمفلت برای کلیه مدارس و روحانیون در نظر گرفته شده و توزیع شد و جلسات آموزشی با هیأت امنای مساجد نیز برگزار شد.
وی با اشاره به حضور 46 کارشناس و بازرس بهداشتی در قالب گروه‌های نظارتی ادامه داد: از شروع ماه مبارک بازدیدهای بهداشتی اورژانسی از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان و در سه شیفت 24 ساعته صبح، عصر و شب در دستورکار قرار گرفته است.
طاهری به فعالیت‌های کارشناسان این مرکز در 14 روز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مراکز غذایی مرتبط با ماه مبارک رمضان در این 14 روز هزار و 465 مورد بوده که در نتیجه 5 مورد کارگاه غیرمجاز شناسایی و 11 مورد مرکز غیربهداشتی پلمب شده است.
وی مقدار مواد غذایی معدومی ماه رمضان امسال را هفت هزار و 946 کیلوگرم خواند و بیان کرد: کارشناسان مرکز علاوه بر کنترل وضعیت مواد غذایی از کلیه مواد غذایی مذکور به منظور صحت سلامت نمونه‌برداری کرده و به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال می‌شود، تعداد نمونه‌برداری‌ها تاکنون 52 مورد بوده است.
مسؤول بهداشت محیط شماره دو اصفهان تصریح کرد: بیشترین مواد غذایی جمع‌آوری شده شامل شیرینی، پولکی، گلاب، فرآورده‌های گوشتی شامل ضایعات و تکه‌های مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط ضمن سنجش کلر باقیمانده آب شرب شهر و روستا اقدام به نمونه‌برداری جهت انجام آزمایش‌های میکروبی می‌کنند و در ماه رمضان امسال 154 مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی شهری و روستایی انجام گرفته است.
طاهری در خصوص رسیدگی به گزارش‌های رسیده اذعان داشت: سامانه 190 به صورت 24 ساعته آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی است، لازم به ذکر است که گزارش‌های رسیده، مورد بررسی قرار گرفته، جواب‌دهی و رسیدگی می‌شود.
وی در پایان توضیح داد: مرکز بهداشت محیط شماره دو اصفهان حدود سه‌چهارم شهر اصفهان را پوشش می‌دهد که بیشترین مراکز حساس و چالش‌های بهداشتی شهر در محدوده این مرکز قرار دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار