روز قدس روز مقابله با استکبار جهانی است

انقلاب اسلامی ایران تحول اساسی در ترویج فرهنگ، دین و مذهب در جهان ایجاد کرد و لازمه توأم این پیروزی مقاومت و ایستادگی است.

اصفهان امروز - فاطمه کاویانی: انقلاب اسلامی ایران تحول اساسی در ترویج فرهنگ، دین و مذهب در جهان ایجاد کرد و لازمه توأم این پیروزی مقاومت و ایستادگی است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس بابیان اینکه زمانی که غرب را تفکر جدایی دین و سیاست فراگرفته بود؛ انقلاب اسلامی ایران تحول اساسی در ترویج فرهنگ، دین و مذهب ایجاد کرد، گفت: پیش از انقلاب اسلامی ادیان در تمام جهان منزوی‌شده بودند و با انقلاب اسلامی دین در جهان احیا شد. جعفر عسگری شناخت آرمان‌ها و ارزش‌های امام (ره) و انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان ضروری دانست و تأکید کرد: نسل جوان باید ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) را به‌طور کامل درک کند و به‌طور حتم عمده دلیل ماندگاری امام خمینی (ره) در جامعه سه شاخصه ایمان، توکل و اخلاص بود که حتی پس از رحلت جایگاه ایشان در میان مردم تضعیف نشده است. عسگری بابیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با تحریم، فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی مانع رشد و پیشرفت ایران اسلامی شوند، تصریح کرد: لازمه دستیابی به پیروزی،‌ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها، فشارها و تهدیدها است. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: امسال با توجه به مقارن شدن مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با شب‌های قدر فرصتی ایجادشده تا از ظرفیت مساجد برای تبیین اندیشه‌های امام (ره) در میان مردم استفاده شود.او در ادامه با تشریح مراسم ویژه‌ای که به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) در شهر اصفهان برگزار می‌شود، گفت: مراسم ویژه‌ای 13 خردادماه ساعت 8 صبح در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود و 14 خردادماه نیز در مراسمی با سخنرانی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، ساعت 10 صبح در سالن صداوسیما میزبان پیشگامان انقلاب اسلامی هستیم. عسگری با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: آزادی مسجدالاقصی و بیت‌المقدس از دست رژیم صهیونیستی همواره یکی از مهم‌ترین مسائلی است که انقلاب اسلامی به آن توجه داشته است.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین شاخصه مسلمان واقعی دفاع از مظلوم است و تقابل با صهیونیست‌ها یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. او روز قدس را روز مقابله با استکبار جهانی دانست و اضافه کرد: راهپیمایی‌ها روز قدس در حقیقت‌نمایشی است از جمعیتی که در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند و در پشت آن هسته‌های مقاومت شکل می‌گیرد. او خاطرنشان کرد: راهپیمایی روز قدس 23 خردادماه از ساعت 10 صبح در مصلای اصفهان برگزار می‌شود.
مناسبت‌های انقلابی اولویت اطلاع‌رسانی سازمان صداوسیما
معاون خبر صداوسیمای مرکز اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به ایام پیش رو گفت: روز قدس، 14 خرداد روز ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت 15 خرداد مثل تمام مناسبت‌های دیگر انقلابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درواقع یک نوع یادآوری برای اهداف انقلاب است. سید محسن طباطبایی تأکید کرد: همه مناسبت‌هایی ازاین‌دست برای سازمان صداوسیما جز اولویت‌های اصلی اطلاع‌رسانی است.او در ادامه بابیان اینکه در حوزه معاونت خبر و حوزه سیاسی سازمان صداوسیما سعی شده مستند و گزارش‌های خبری را مطابق روال سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده شود، تصریح کرد: بخش عمده فعالیت مربوط به راهپیمایی روز قدس است و مراسم توسط سازمان صداوسیما پوشش داده می‌شود.معاون سیمای اداره کل صداوسیمای استان اصفهان نیز از برنامه‌های این معاونت در مناسبت‌های پیش رو گفت: مستندهای «کوچه‌های خورشید بی غروب»و «ایرانشهر» در این ایام از شبکه صداوسیما بخش می‌شود. سید علی معصوم زاده با اشاره به‌ویژه‌ برنامه‌هایی 15 خردادماه گفت: «به هوای کوی تو»، «همراه آفتاب» و فرازهای از وصیت‌نامه حضرت امام ازجمله برنامه‌های است که به مناسبت ارتحال امام (ره) از شبکه اصفهان پخش می‌شود. او با اشاره به پخش تله‌فیلم «مثل یک پدر» به مناسبت ارتحال امام (ره) در روز 14 خرداد تصریح کرد: همچنین نماهنگ‌ها و میان برنامه‌های نیز آماده‌شده که در این ایام بخش می‌شود. معصوم زاده عنوان کرد: مینی سریال «آخرین ایست بازرسی» در پنج قسمت 45 دقیقه‌ای و همچنین دو فیلم تلویزیونی نیز به مناسبت روز قدس نمایش داده می‌شود. او در ادامه پوشش دهی تصویری مراسم روز قدس را دارای اهمیت ویژه‌ای دانست افزود: برنامه تلویزیونی اصفهان امروز نیز در پنج بخش جلوه‌های ویژه این روز را نمایش می‌دهد.
اعزام 2هزار و 400 اصفهانی برای مراسم ارتحال
مسئول معاونت اردویی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان و مسئول کمیته اعزام ستاد مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امسال به دلیل مقارن شدن سالگرد ارتحال و ماه رمضان اعزام کاروان‌ها به مرقد امام خمینی(ره) محدودتر از سال‌های گذشته در دستور کار قرارگرفته است. عباس محمدی با اشاره به اینکه کاروان‌ها تنها از شهرستان‌های نزدیک به تهران همچون کاشان، آران بیدگل، اردستان و نطنز اعزام انجام می‌شود، افزود: روز چهاردهم خردادماه پس از اقامه نماز ظهر 2 هزار و 400 نفر با 54 دستگاه اتوبوس از این شهرستان‌ها به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.
تدابیر ویژه ترافیکی برای راهپیمایی روز قدس
رئیس پلیس راهور استان اصفهان درباره محدودیت‎های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و روز جهانی قدس، گفت: همانند سال‎های گذشته برای هر چه‌بهتر برگزار شدن مراسم ارتحال حضرت امام (ره) و روز قدس، تدابیر ترافیکی ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده این در حالی است که از ساعت 6 صبح روز مراسم ارتحال نیروها در محل حضور خواهند داشت و به رفع ترافیک اقدام می‌کنند.ابوالقاسم چلمغانی تأکید کرد: برای مراسم روز جهانی قدس با نصب شعارنوشته‌های در مسیر راهپیمایی، از ساکنان محلات خواسته‌شده که از ساعت 24 قبل از مراسم اقدام به پارک خودرو در مسیر نکنند در غیر این صورت نسبت به حمل خودرو با جرثقیل اقدام می‎شود.
سرویس‌های اختصاصی برای انتقال راهپیمایان
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در این جلسه گفت: در روز قدس علاوه بر سرویس‎های روزانه برای دسترسی آسان‌تر شهروندان به گلستان شهدا و مصلا سرویس‎هایی نیز به‌طور اختصاصی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند. قدرت افتخاری ادامه داد: روز جمعه 24 خرداد شهروندان می‌توانند از خدمات مترو استفاده کنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار