تنبیه اجتماعی برای ماموران خاطی برخورد با متکدی زن

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برای مأموران سد معبر که با یک متکدی زن برخورد نامناسب داشته و تصاویر آن در شبکه های مجازی منتشر شده بود، تنبیه اجتماعی و حکم جایگزین صادر شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برای مأموران سد معبر که با یک متکدی زن برخورد نامناسب داشته و تصاویر آن در شبکه های مجازی منتشر شده بود، تنبیه اجتماعی و حکم جایگزین صادر شد.
به گزارش ایمنا ؛ حسن محمدحسینی در خصوص انتشار فیلمی مبنی بر برخورد نامناسب دو مامور سد معبر با یک متکدی زن اظهار کرد: فیلم روایت کامل موضوع نبود، اما با این وجود، دو نفر مأمور خاطی با دستور شهردار به سرعت شناسایی و به کمیته انضباطی احضار شده و اکنون با حکم جایگزین در مرکز ساماندهی متکدیان مشغول به خدمت‌رسانی هستند.
اصفهان به شهر بدون متکدی تبدیل می شود
وی با بیان اینکه در گذشته شهرداری اصفهان محلی را با عنوان «مرکز فضیلت» برای جمع آوری متکدیان در نظر گرفته بود، افزود: با توجه به اینکه این مرکز ساز و کار مناسبی نداشت، متکدیان حدود ۲۰ دقیقه نگهداری و دوباره رها می‌شدند و این چرخه باطل بود چرا که گاهی متکدیان حتی زودتر از مأموران رفع تخلفات شهری دوباره به محل بازگشته و مشغول تکدی‌گری می‌شدند.
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از راه اندازی مرکز ساماندهی و توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهر اصفهان در میدان استقلال خبر داد و افزود: : برای نخستین بار در شهر اصفهان متکدیان یا افراد آسیب دیده اجتماعی در این مرکز با همکاری و هماهنگی ۱۳ نهاد مرتبط همچون بهزیستی، کمیته امداد، سازمان فنی و حرفه ای، اداره کل ساماندهی اتباع استانداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان زندان‌ها، خیریه‌ها، صدا و سیما و چند سازمان دیگر غربالگری و ساماندهی می‌شوند.
محمدحسینی تصریح کرد: با تعیین وظایف هر نهاد، سازمان و اداره در زمینه جمع آوری متکدیان، تا پایان سال جاری شهر اصفهان به صورت رسمی به شهر بدون متکدی تبدیل خواهد شد.
به گزارش ایمنا، حکم جایگزین مأموران خاطی در برخورد نامناسب با متکدی زن در حالی صادر شده است که پیش از این شهردار اصفهان به صدور احکام جایگزین و تأثیر تنبیه‌های اجتماعی به جای جرایم مالی و یا قضایی تأکید کرده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار