قلاب بدون ماهی

تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از انتخاب امید نمازی به‌عنوان سرمربی جدیدی هنوز به‌طورجدی وارد بازار نقل‌وانتقالات نشده است و به نظر می‌رسد همچون فصل گذشته خریدهای آن‌چنانی در دستور کار نداشته باشند.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز: تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از انتخاب امید نمازی به‌عنوان سرمربی جدیدی هنوز به‌طورجدی وارد بازار نقل‌وانتقالات نشده است و به نظر می‌رسد همچون فصل گذشته خریدهای آن‌چنانی در دستور کار نداشته باشند. البته سبزپوشان باید منتظر ارائه لیست خرید از سوی سرمربی تازه‌وارد باشند تا بر اساس آن اقدام به جذب بازیکن کنند. تاکنون هم هیچ خبری از لیست موردعلاقه نمازی به بیرون درز پیدا نکرده است تا حداقل گزینه‌های موردنظر این سرمربی مشخص شود اما به نظر نمی‌رسد نمازی خودش چندان دخالتی در انتخاب بازیکن داشته باشد چراکه سال‌ها خارج از ایران به مربیگری پرداخته و چندان با شرایط بازیکنان داخلی آشنا نیست. البته نمازی حدود سه سال دستیار کی روش در تیم ملی بود اما این سابقه نه‌چندان طولانی را نمی‌توان مبنای مناسبی برای اشراف سرمربی جدی ذوب‌آهن بر فوتبال ایران به شمار آورد. همه این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که رقیب همشهری با امیر قلعه‌نویی مشغول ترک تازی در لیگ برتر است و زودتر از همه تیم‌های لیگ برتری وارد بازار نقل‌وانتقالات شده است و تاکنون نیز پنج بازیکن نیز جذب کرده است.

مأموریت بسیار دشوار ذوب‌آهن در لیگ هجدهم

کار ذوب‌آهن در لیگ هجدهم بسیار دشوارتر از لیگ فصل پیش خواهد شد چراکه سبزها رقیبان بسیار حریصی چون سپاهان، پرسپولیس، استقلال و حتی سایپا باید بجنگند. رقیبانی که برای قهرمانی اسب خودشان را زین کرده‌اند و ظاهرا می‌خواهند با تمام قوا وارد میدان شوند. با این شرایط حتی کسب سهمیه آسیایی برای ذوب‌آهن هم دشوارتر از فصل گذشته خواهد بود و اگر سبزپوشان اصفهانی زودتر دست‌به‌کار نشوند احتمالا شانس چندانی برای موفقیت در لیگ آینده پیش رو نخواهند داشت. لیگی که از همین حالا چراکه مدعیان قهرمانی آن نمایان شده وارد شدن به آن را باید عبور از میدان مین تلقی کرد. ذوبی‌ها که فصل گذشته با کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ سهمیه آسیایی را هم به دست آوردند در فصل جاری باید در سه جبهه با حریفان بجنگند و این سه میدان بزرگ نیاز به بازیکنانی دارد که از تجربه و کارایی بالایی برخوردار باشند.

مسلمان اگر بیاید صید طلایی می‌شود

در هفته‌های اخیر محسن مسلمان در صدر اخبار نقال و انتقالات فصل قرار داشته و از اصفهان به‌عنوان مقصد آینده این بازیکن نام‌برده می‌شود. جدایی مسلمان باز باشگاه پرسپولیس به دلیل مشکلاتی فصل پیش با برانکو پیدا کرد قطعی است و ظاهرا دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن برای جذب این ستاره لیگ برتر دندان‌تیز کرده‌اند. در ابتدا گمانه‌زنی‌ها حکایت از این داشت که مسلمان پیراهن زرد را بر تن خواهد کرد و سپاهانی می‌شود اما در روزهای اخیر صحبت از ذوب‌آهن به میان آمده و این‌که ستاره خط میانی پرسپولیس با ذوب‌آهن کنار آمده تا برای دیگر تیم اصفهانی بازی کند. اگر این نقل‌وانتقال صورت بگیرد ذوبی‌ها حداقل یک ستاره لیگ را در اختیار خواهند داشت و در میانه میدان می‌توانند از توانایی‌های تکنیکی این بازیکن بهره ببرند. بازیکنی که در لیگ هفدهم باوجود این‌که بیشتر نیمکت نشین بود اما با 9 پاس گل عنوان بهترین پاسور لیگ را به خودش اختصاص داد.

هادی محمدی در راه بازگشت به خانه

هادی محمدی دو فصل پیش یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران به شمار می‌رفت و با پیراهن ذوب‌آهن در خوش می‌درخشید اما این بازیکن برای سپری کردن دوران خدمت سربازی راهی تبریز شد و دو فصل برای تراکتورسازی بازی کرد. محمدی پس از پایان این دوران حالا بازیکن آزاد محسوب می‌شود و شایعات حکایت از آن دارد که او به باشگاه ذوب‌آهن برای بازگشت چراغ سبز نشان داده است. جذب این مدافع برای تیمی که احتمالا یکی از مدافعان میانی اصلی‌اش را در لیگ هجدهم در اختیار نخواهد داشت می‌توان برگ برنده‌ای محسوب شود.

جدایی قطعی سه ستاره

تاکنون جدایی استنلی کی روش مهاجم موردعلاقه قلعه‌نویی و ربیع عطایا هافبک لبنانی تیم اصفهانی از جمعه سبزها قطعی شده و احتمالا خالد شفیعی را هم باید سومین جداشده قطعی به‌حساب آورد. شاید یک یا دو بازیکن دیگر هم از جمع ذوبی‌ها جدا شوند و پرنده خروجی‌های باشگاه خیلی زود بسته شود. ظاهرا سیاست باشگاه ذوب‌آهن همچون چند فصل اخیر بیشتر بر حفظ شاکله تیمی فصل پیش‌تر است و این استراتژی چند فصلی است که در ذوب‌آهن باقوت دنبال می‌شود. ذوبی‌ها ستاره‌هایی همچون رشید مظاهری، مرتضی تبریزی، قاسم حدادی فر، محمدرضا حسینی، مهدی رجب‌زاده، بختیار رحمانی، محمد نژاد مهدی، جرج ولسیانی، وحید محمد زاده و حمید بوحمدان را در اختیاردارند که فصل گذشته نمره قابل قبولی دریافت کردند و حفظ آنها برای باشگاه اصفهانی مهمترین وظیفه به شمار می‌رود؛ اما بااین‌وجود فصل پیش حفره‌هایی در تیم ذوب‌آهن به چشم آمد که تنها با جذب چند بازیکن می‌توان آنها را پر کرد. به‌طور مثال ذوبی‌ها در میانه میدان نیاز به یک بازی‌ساز همه‌فن‌حریف دارند تا تغذیه مهاجمان را به بهترین شکل انجام دهد که مسلمان می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای آنها باشد. در خط حمله هم حالا ذوبی‌ها تنها تبریزی را در اختیاردارند باید دو مهاجم دیگر جذب کنند تا خط آتش آنها کارایی لازم را داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار