مخالفت فرمانداری اصفهان با تغییر نام خیابان‌ها و طرح ترافیکی

مصوبه تغییر نام خیابان‌ها و مصوبه اجرای طرح محدوده ترافیکی به جای زوج و فرد که قرار بود از اول مردادماه سال جاری اجرا شود، توسط فرمانداری اصفهان رد شد.

مصوبه تغییر نام خیابان‌ها و مصوبه اجرای طرح محدوده ترافیکی به جای زوج و فرد که قرار بود از اول مردادماه سال جاری اجرا شود، توسط فرمانداری اصفهان رد شد.
به گزارش فارس ، سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در تالار ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.
فتح‎‌اله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در سخنرانی پیش از دستور خود به ایام لیله‌القدر اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه شهرداری باید طبق روال گذشته، در ایام شب‌های قدر و ایام سوگواری این ماه به شهروندان اصفهانی خدمات‌رسانی کند؛ با توجه به شرایط ویژه‌ای که با آن رو به رو هستیم، راهپیمایی روز قدس باید باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود.
وی هدف از اقدامات استکبار جهانی علیه ایران را تضعیف جمهوری اسلامی در منطقه دانست و افزود: مسائل داخلی جمهوری اسلامی به هیچ کشوری ارتباط ندارد و همان‌طور که در 40 سال گذشته بر همه مشکلات فائق آمده‌ایم امروز نیز با اتحاد، و سعه صدر و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت آحاد مردم، باز هم بر این توطئه‌ها پیروز شده و شاهد رشد و پیروزی کشور خواهیم.
* ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مراسم روز قدس
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که لازم است تا همه مسؤولان شهری از همه ظرفیت و توان خود برای برای برگزاری با شکوه راهپیمایی استفاده کنند، گفت: امسال نیز مردم ایران حرکت شاخص و ویژه‌ای را در روز قدس برای نمایش در سطح بین‌المللی انجام خواهند داد.
وی با اشاره به درگذشت محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: او یکی از خادمان علم و دانش و دلسوزان نسبت به نسل آینده جمهوری اسلامی بود.
معین با اشاره به سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و قیام خونین 15 خرداد اذعان داشت: اتفاقات این ایام موجب سرافرازی ملت ایران است و باید با قدرت و توان بیشتری این ایام را گرامی داشت؛ البته مجموعه مدیریت شهری نیز برنامه‌های خوبی را به همین منظور تدارک دیده است.
وی در پایان با اشاره به سالروز ارتحال آیت‌الله سید جلال‌الدین طاهری امام جمعه سابق شهر اصفهان یادآور شد: آیت‌الله طاهری انسان فرهیخته‌ای بود که نقش زیادی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی در استان اصفهان داشت.
* تردد 380 هزار خودرو بدون پرداخت عوارض
پیشنهاد ایجاد انگیزه‌های تشویقی برای پرداخت‌کنندگان عوارض خودرو یکی دیگر از دستور کارهای امروز شورای اسلامی شهر اصفهان بود که با 11 رأی موافق تصویب شد.
نصیر ملت در این جلسه به تردد 380 هزار خودرو بدون پرداخت عوارض اشاره کرد و از لزوم اجرای طرح‌های تشویقی برای پرداخت عوارض گفت.
امیراحمد زندآور نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان اطلاع‌رسانی درست را در یکی از عوامل ایجاد انگیزش در شهروندان برای پرداخت عوارض خودرو دانست و خواستار بازنگری در روش‌های اطلاع رسانی شد و هم چنین خواستار واگذاری مهلت بیشتر برای پرداخت عوارض شد.
علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خواستار مشخص شدن این موضوع شد که آیا عوارض خودروهای گران قیمت و معمولی فرق دارد یا خیر.
نادر آخوندی مدیر درآمدهای شهرداری اصفهان در پاسخ به سؤالات برخی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از درآمد 11 میلیارد تومانی شهرداری اصفهان از محل عوارض خودرو خبر داد و میانگین عوارض برای هر خودرو را حدود 40 هزار تومان عنوان کرد.
* فرماندار کدام مصوبات شورای شهر را رد کرد؟
مصوبه تغییر اسامی خیابان‌ها، فرهنگسراها و مصوبه اجرای طرح محدوده ترافیکی به جای زوج و فرد که قرار بود از اول مردادماه سال جاری اجرا شود، توسط فرمانداری رد شده و این برای چندمین بار است که رضوانی برخی مصوبات شورای اسلامی پنجم شهر اصفهان را رد کرده است اما شورای اسلامی شهر اصفهان بر قانونی بودن مصوبات خود تأکید دارد.
پیش از این احمد رضوانی فرماندار شهرستان اصفهان از رد مصوبه افزایش نرخ بلیط اتوبوس خبر داده بود؛ رد مصوبات شورای شهر توسط فرماندار نیز باعث گلایه اعضای شورای شهر اصفهان شده و تا به حال چندین مصوبه رد شده شورای شهر اصفهان توسط فرماندار در شورای حل اختلاف مطرح شده است که برخی از آن‌ها توانسته تأییدیه شورای حل اختلاف را بگیرد.
* اصفهان نیازمند خبرنگار تخصصی است
کوروش خسروی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان‌دستور خود تأکید کرد: توسعه، چندوجهی و چندبعدی است و خبرنگاران نیز یکی از نقاط آغاز و عزیمت هستند؛ اگر خبرنگاران 3 تخصص خلاقیت، شجاعت و تخصص داشته باشند می‌توانند باعث پیشرفت خبرگزاری‌ها شوند.
وی با بیان این که موضوعات آب و مدیریت شهری مباحث تخصصی هستند اما خبرنگاران و خبرگزاری‌ها هنوز تخصصی نشده‌اند، ابراز داشت: خانه مطبوعات باید به سمتی برود که خبرنگارانی با تخصص‌های کارآفرینی، آب، مدیریت شهری و ... تربیت کند.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نتیجه چنین کاری را پیشرفت دانست و اضافه کرد: چنین موضوعی معیشت خبرنگاران را نیز بهبود خواهد بخشید.
مهدی مزروعی نایب‌رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از نطق میان‌دستور امروز خود منصرف شد.
علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکر امروز خود با اشاره به فصل آغاز ثبت نام در مدارس تأکید کرد: با شروع ثبت نام مدارس و با توجه به رایگان بودن تحصیل برای همه، چند سالی است اعتبارات به مدارس صفر یا ناچیز بوده و مدیران مدارس به سختی مدارس را اداره می‌کردند که همین موضوع باعث بروز مشکلاتی هم برای دانش‌ آموزان شده است.
وی با بیان این که از آموزش و پرورش در این خصوص تقاضای شفافیت داریم، متذکر شد: از مدیران می‌خواهیم که خانواده‌هایی که توانایی مالی ندارند از مشارکت معاف کرده و البته خانواده‌ها نیز بدانند میزان مشارکت آن‌ها به میزان پیشرفت علمی کشورمان منجر می‌شود.
اصغر برشان نایب‌رئیس کمیسیون حمل و نقل ،محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از تذکر خود صرف نظر کرد؛ این در حالی است که فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل غیبت در صحن علنی، تذکر خود را بیان نکرد و امروز یکی از روزهای کم‌ترافیک سخنرانی‌ها در صحن علنی پارلمان شهری رقم خورد.
* خداحافظی اجباری با خبرنگاران برای حرف‌های خصوصی
پس از پایان صحن علنی امروز، جلسه شهردار اصفهان با اعضای شورای شهر اصفهان به صورت غیر علنی و بدون حضور خبرنگاران انجام شد که همین موضوع باعث کنایه یکی از خبرنگاران به یکی از اعضا شورای اسلامی شهر اصفهان شد، این خبرنگار گفت که از طرفی لزوم تخصصی شدن خبرنگاران را گوشزد می‌کنند و از طرفی دیگر نشست خود با شهردار را به صورت غیر علنی برگزار می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار