به بچه قرص کشنده می‌دهید و می‌گویید اسمارتیز است!

یک مجری برنامه‌ کودک گفت: آموزش مسائل جنسی به کودک مثل این است که به بچه بگوییم این خوراکی، اسمارتیز است و قرص نیست؛ اما زمانی که او قرصی را می‌بیند در ذهن او اسمارتیز تداعی می‌شود و به عنوان خوراکی خوشمزه آن را می‌خورد. چرا که او قدرت تحلیل ندارد.

به بچه قرص کشنده می‌دهید و می‌گویید اسمارتیز است!

به گزارش ایمنا چند روز پیش بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان نسبت به امضای بی سروصدای سند 2030 از سوی دولت به شدت انتقاد کرده و این سند را مغایر با دستورات اسلام دانستند؛ چراکه یکی از نکات مهم در این سند آموزش مسائل جنسی در دوره دبستان به کودک است؛ درهمین راستا شنیده شده است کتابی با عنوان «لک لکی در کار نیست!» با موضوعات آموزش مسائل جنسی و زناشویی چند وقتی است که در رده سنی کودکان چهار ساله به بالا منتشر شده است و شنیده‌ها حاکی از آن است که این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود.

مجید قناد مجری برنامه کودک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا در این باره اظهار کرد: یک کودک باید پله پله و ذره ذره رشد کند. یک بچه اول دبستانی نمی‌تواند یکباره سر کلاس نهم بنشیند. باید با یک ظرافت خاص، با روش‌هایی مانند قصه گفتن یا شیوه‌هایی که بچه بتواند هضم کند، آموزش داد.

وی در رابطه با اجرای این قسمت از سند2030 از طرف دولت بیان کرد: باید بررسی کرد که وزارت ارشاد، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش چه مقدار روی این مسئله نظر مثبت دارند. چه مشاورانی گفته‌اند که اگر این موضوع انعکاس داده شود خوب است.

این مجری برنامه کودک درباره آموزش مسائل جنسی به کودک و تأثیر آن در روحیه کودک گفت: باتوجه به اینکه این کتاب برای کودکان 4 ساله چاپ شده و هضم مطالب آن برای او مشکل است، این کتاب را خود کودک نمی‌تواند بخواند و باید برای او خوانده شود. مثل این است که به بچه بگوییم این خوراکی، اسمارتیز است و قرص نیست؛ اما زمانی که او قرصی را می‌بیند در ذهن او اسمارتیز تداعی می‌شود و به عنوان خوراکی خوشمزه آن را می‌خورد. چرا که او قدرت تحلیل ندارد؛ چگونه می‌خواهیم یکدفعه از پله 10 برای یک بچه شروع کنیم؟ باید با روش قصه‌گویی و روش‌هایی که خردسال را جذب می‌کند، نرم و لطیف صحبت کرد. پس از آن زمانی که فرزند به سن کودکی رسید می‌تواند بخواند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در حال حاضر گوشی‌های هوشمند و برنامه‌هایی مثل تلگرام به راحتی در اختیار کودکان است، کودکان زودتر از حد معمول رشد می‌کنند، یعنی خردسال است اما ذهن کودک دارد، کودک است اما ذهن نوجوان دارد. باید کارشناسان و روانشناسان این موضوع را بررسی کنند که به چه شکل این دست از موضوع‌ها را به بچه‌ها آموزش داد.

قناد در خصوص بهترین سن برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مسائل جنسی اشاره کرد: از آنجایی که توصیه می‌شود حداقل از سن 10 سال موبایل‌های هوشمند به فرزندان داده شود، یعنی سن ده سالگی کمترین سن برای هضم این مسائل برای کودک است. علت اینکه برنامه‌های تلوزیونی را برای کودکان، نوجوانان و خردسالان تفکیک کرده‌ایم در این است که برنامه‌های مخصوص کودک را خردسالان متوجه نمی‌شوند و نمی‌توانند آن را هضم کنند. متأسفانه برنامه‌های تلوزیونی که برای خردسالان تهیه شده با آموزش و پرورش به صورت غیر مستقیم مغایرت دارد. چرا که آموزش و پرورش می‌گوید فرزند تا ده سالگی نباید موبایل هوشمند داشته باشد. در حالی که تلویزیون این کار را انجام می‌دهد. آموزش و پرورش می‌گوید چیپس و پفک برای کودکان مضر است در حالی که تلویزیون از این محصولات تبلیغ می‌کند. این یعنی مغایرت رسانه با آموزش و پرورش.

وی در رابطه با روش آموزش مسائل جنسی به کودکان توسط خانواده و رسانه گفت: خانواده، آموزش و پرورش و صدا و سیما باید به صورت مثلثی با هم باشند. نمی‌تواند خانواده راه خودش را برود، صدا و سیما و آموزش و پرورش راه خود را در پیش گیرد. ما باید با مسائلی که در حد خردسال است آشنا باشیم.

مجری برنامه کودک بیان کرد: آموزش مسائل زناشویی به کودک سبب می‌شود که او این مسائل را هضم نکند. اگر بچه‌ای یکبار انگشتش با شمع برخورد کند و بسوزد دوباره به سراغ شمع می‌رود چرا که او این موضوع را هضم نکرده است.

وی همچنین تصریح کرد: خواهشمندم من و امثال من در تلوزیزیون و رسانه را به چالش بکشید. شما شبکه‌های کودک و نوجوان را بررسی کنید که چه‌ مقدار موفق بوده‌اند. آن زمان که تنها دو شبکه برای کودکان وجود داشت چه مقدار موفق بودیم و اکنون که پنج شبکه وجود دارد چه مقدار موفق هستیم؟ خانواده، آموزش و پرورش و صدا و سیما باید باهم همگام باشند تا بتوانیم مراقب بچه‌ها در فضای مجازی باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار