اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در اصفهان

اعضای بدن 2 بیمار مبتلا به مرگ مغزی در استان اصفهان به هفت بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد و به آنها زندگی دوباره بخشید.

اعضای بدن 2 بیمار مبتلا به مرگ مغزی در استان اصفهان به هفت بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد و به آنها زندگی دوباره بخشید.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در مجموع از این 2 فرد مبتلا به مرگ مغزی، هفت عضو شامل دو کبد، چهار کلیه و یک پانکراس به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
مریم خلیفه سلطانی افزود: یکی از این بیماران به نام حبیبه بیاتی 43 ساله اهل یکی از روستاهای خوانسار بر اثر حادثه و خونریزی داخل جمجمه دچار مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: این فرد پس از بستری شدن در بیمارستان شهید منتظری نجف آباد و تایید مرگ مغزی با اخذ رضایت از خانواده اش به بیمارستان الزهرای(س) اصفهان منتقل شد.
وی خاطرنشان کرد: بیمار یاد شده 14 خرداد امسال تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت و 2 کلیه و کبدش به بیماران نیازمند، اهدا شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: همچنین محمد جواد حیدری 35 ساله فرد دیگری بود که در شهرضا بر اثر حادثه و آسیب مغزی دچار مرگ مغزی شد.
وی افزود: پس از تایید مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده ، این بیمار نیز به بیمارستان الزهرای(س) اصفهان منتقل شد و امروز پنجشنبه تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت.
خلیفه سلطانی ادامه داد: کلیه ها، کبد و پانکراس (لوزالمعده) این فرد به بیماران در فهرست انتظار، اهدا و پیوند شد.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون 12 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شده است.
سال گذشته حدود 52 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفت.
اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده (پانکراس) و کلیه هاست.
علاوه بر این برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار