توضیح بهزیستی درباره ماجرای تجاوز به بهاره

«محمد جواد ابطحی»، نماینده حوزه خمینی شهر در نامه‌ای به «محسنی بندپی»، ریاست سازمان بهزیستی خواستار برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور شد و علت این درخواست هم تأیید و انتشار خبر تجاوز به این کودک 5 ساله توسط رئیس اورژانس اجتماعی به رسانه‌ها بود.

«محمد جواد ابطحی»، نماینده حوزه خمینی شهر در نامه‌ای به «محسنی بندپی»، ریاست سازمان بهزیستی خواستار برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور شد و علت این درخواست هم تأیید و انتشار خبر تجاوز به این کودک 5 ساله توسط رئیس اورژانس اجتماعی به رسانه‌ها بود.
دکتر «مرضیه فرشاد» مدیرکل بهزیستی استان اصفهان به «ایران»، می‌گوید: «این حادثه به خاطر سوءتفاهم میان بهزیستی و این نماینده(محمد جواد ابطحی، خمینی شهر)اتفاق افتاده است، چراکه برخی از رسانه‌ها به نقل از رئیس اورژانس اجتماعی ماجرا را وارونه منعکس کردند و این موضوع باعث سوء‌تفاهم برای این نماینده مجلس شده است.»
وی می‌افزاید: حتی پس از این ماجرا، رئیس اورژانس اجتماعی کشور تکذیبیه صادر کرد و گفت، این اظهار نظر‌ها به اشتباه از قول ایشان منتقل شده است. آقای جعفری، در مصاحبه تنها خبر تجاوز را تأیید کرده بود و اشاره‌ای به جزئیات حادثه نداشت. در حالی که در رسانه‌ها به‌نقل از او عنوان شده بود که کودک فوت کرده است.
وی ادامه می‌دهد: اگر خبر بدرستی در رسانه‌ها منتشر می‌شد، ما شاهد واکنش و نامه این نماینده مجلس نبودیم اما امیدوارم این مشکل با گفتمان حل شود و مسیر درست خود را طی کند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، در زمینه آخرین وضعیت این کودک می‌گوید: بهزیستی چندین جلسه مداوم با خانواده به‌همراه تیم مددکاری و مشاوره برگزار کرده، به طوری که خوشبختانه در حال حاضر وضعیت کودک از نظر جسمی و روحی مساعد است و ما در حد تکالیف‌مان خدمات روانشناسی و مددکاری لازم را برای آنها انجام می‌دهیم.
فرشاد در زمینه دستگیری عاملان این حادثه، می‌گوید: من اطلاعی از اینکه این عاملان چند نفر بودند و حادثه چطور اتفاق افتاده ندارم. سازمان بهزیستی تنها وظیفه دارد، وضعیت روحی و جسمی کودک و خانواده را پیگیری کند و باقی ماجرا بر عهده دستگاه‌های قضایی است.
«سید حسن موسوی چلک» رئیس انجمن مددکاری کشور نیز در زمینه حساسیت مسئولان به مسائل آسیب‌های اجتماعی به «ایران»، می‌گوید: در زمینه این ماجرا اظهار نظری نمی‌کنم، چراکه باید منتظر بود تا بهزیستی و مجلس با بررسی حادثه نسبت به موضوع واکنش نشان دهند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد وجود نگاه سیاسی و امنیتی به آسیب‌های اجتماعی در کشور باعث واکنش به اخبار حوزه اجتماعی می‌شود، می‌گوید: درصورتی که مسئول دولتی موضوعی را بیان کند همه نگاه‌ها به سمت او می‌رود و همین موضوع باعث ایجاد تنش در کشور خواهد شد. این درحالی است که مسئولان اخبار مربوط به مسائل سیاسی و حتی اختلاس‌ها را هم رسانه‌ای می‌کنند اما زمانیکه موضوع به آسیب‌های اجتماعی مربوط می‌شود واکنش نشان می‌دهند.
منبع: روزنامه ایران

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار