205 شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری کاشان ایجاد شده است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: سال گذشته ۲۰۵ شغل در بخش های صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ایجاد شد.

205 شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری کاشان ایجاد شده است

ایمنا-رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: سال گذشته ۲۰۵ شغل در بخش های صنایع دستی و گردشگری این شهرستان ایجاد شد.
محسن جاوری، صنایع دستی و هنرهای سنتی را ویترینی از هویت، آداب، سنت و مهارت های هنری پیشینیان بیان کرد و افزود: ۷۰ درصد این شغل ها در این حوزه ایجاد شده است.
وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی، افزون بر حفظ هنر گذشتگان موجب رونق اقتصادی و کسب و کار در جامعه می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، وجود اثرهای متنوع تاریخی اعم از مسجد، خانه، کاروانسرا، آب انبار، کاروانسرا و به ویژه باغ فین و هم چنین جاذبه های طبیعی خطه کاشان را برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ۲۰ درصد از شغل های ایجاد شده نیز در حوزه گردشگری بوده است.
جاوری، همچنین فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری را یادآور شد و اظهار کرد: ۱۰ درصد از شغل ها برای این فرصت ها در منطقه کاشان ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بر اساس سامانه رصد اشتغال به تمام تعهداتش در قبال سهمیه تعیین شده جامه عمل پوشانده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار