اصفهانی ها کمترین مصرف کننده آب در کشور

استان اصفهان جز سه استانی است که کمترین مصرف سرانه آب را در کشور دارد.

استان اصفهان جز سه استانی است که کمترین مصرف سرانه آب را در کشور دارد.
به گزارش صدا و سیما ؛ استاندار در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان با تشکر از همکاری کشاورزان در مدیریت بحران آب گفت: کسری آب شرب در برخی مواقع در اصفهان به دلیل برداشت افزون بر سهمیه بخش باغداری در مسیر پشت سد تا تصفیه خانه است.
محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه بارندگی ها در اردیبهشت زیادتر از پیش بینی بود افزود: اما همچنان نسبت به پارسال 50 درصد آب کمتر داریم.
وی گفت: تداوم بارندگی و خنکی هوا نیز موجب صرفه جویی در مصرف آب شده است.
استاندار با بیان اینکه بر اساس برنامه مشخص شده برق پمپ های برداشت آب در مسیر رودخانه برای باغ ها دراستان به نوبت قطع می شود تا برداشت آب بر اساس برنامه مشخص شده انجام شود افزود: این آب تنها برای حفظ باغهای استان برداشت می شود.
مهرعلیزاده گفت: ساخت سد تونل سوم از 17 فرودین آغاز شده و 200 کارگر با 17 دستگاه ماشین آلات در این طرح مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به طرح جایگزینی اشتغال جدید به کشاورزانی که از کم آبی آسیب دیدند گفت: دراین طرح دو هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموع برای 67 هزارنفر در مدت 3 سال اشتغال ایجاد می شود.
استاندار با اشاره به اجرای دو طرح جمع آوری پساب های شهری از سه تصفیه خانه شمال، غرب و جنوب گفت: با انجام این طرح تا سال آینده 70 تا 80 میلیون لیتر پساب تصفیه شده به عنوان حقابه کشاورزان و تالاب گاو خونی استحصال و در زاینده رود شرق اصفهان آب جاری می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار