تامین زیرساخت‌های رونق کسب و کار در میدان امام علی

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) گفت: رونق کسب و کار در میدان امام علی(ع) نیازمند تأمین آیتم‌های زیرساختی است که ایجاد این آیتم‌ها طبق برنامه در حال انجام است.

مدیر پروژه میدان امام علی (ع) گفت: رونق کسب و کار در میدان امام علی(ع) نیازمند تأمین آیتم‌های زیرساختی است که ایجاد این آیتم‌ها طبق برنامه در حال انجام است.
مهدی رضایی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: از زمان آغاز عملیات احیاء میدان امام علی(ع)، ساختار عمرانی این میدان شکل گرفت، اما ساختار زیربنایی و تأسیسات و خدماتی که باید به پروژه انتقال پیدا می‌کرد، محقق نشد.
وی افزود: طی یک سال گذشته مذاکراتی با دستگاه های خدمت رسان انجام و مشکل برق، آب، گاز و فاضلاب فاز اول و دوم میدان امام علی(ع) برطرف شد، همچنین مسایل مخابرات در فاز اول به صورت کامل و در فاز دوم نیمی از مباحث رفع و نیمه دیگر در حال طراحی است.
مدیر پروژه میدان امام علی (ع) با بیان اینکه در این میدان رونق کسب و کار نیازمند تأمین آیتم‌های زیرساختی است، گفت: برای تحقق تمام آیتم‌ها برنامه محور حرکت کردیم و با تعاملی که با مردم برقرار شده هیئت امنایی از کسبه میدان امام علی(ع) شکل گرفت تا پیگیر مسایل مربوط به میدان امام علی(ع) باشند.
وی تصریح کرد: حمل و نقل یکی از آیتم های بسیار مهم و حساس رونق میدان امام علی(ع) است، از این رو دو ایستگاه BRT در زیر میدان امام علی(ع) راه اندازی و امکان تردد هر چه بیشتر مردم را برای رونق بخشی میدان فراهم کردیم.
وی ادامه داد: پارکینگ یکی دیگر از مباحث مهم در میدان امام علی(ع) بود که در این راستا مشکلات پارکینگ ضلع شمالی میدان همچنین امکانات روشنایی، هواسازها و برق پایدار پارکینگ را برطرف کردیم.
مدیر پروژه میدان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: در ضلع جنوبی زیرگذر میدان یک فضای ۱۴ هزار مترمربعی وجود دارد که تا دو هفته آینده با دستور شهردار برای فروشگاه یا پارکینگ تعیین تکلیف می‌شود و آن هم می تواند در رونق پایدار میدان بسیار مؤثر باشد.
رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمبود سرویس‌های بهداشتی در میدان امام علی(ع) محسوس بود، با ساخت چند سرویس بهداشتی این مشکل را نیز رفع کردیم.
وی با بیان اینکه پروژه میدان امام علی(ع) جراحی بزرگ ۳۲.۵ هکتار در بافت فرسوده مرکز شهر اصفهان است، گفت: پس از این جراحی بزرگ برای تحقق تمام آیتم های رونق بخشی میدان به صورت برنامه محور حرکت می‌کنیم.
رضایی با اشاره به توسعه فضای سبز میدان امام علی(ع)، اظهارکرد: در این راستا جلساتی با سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان برگزار و برنامه ریزی برای کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری انجام شده تا باعث خنکی فضای میدان شود.
وی ادامه داد: به مغازه داران میدان امام علی(ع) اجازه نصب سایبان داده شده که این خود یکی از آیتم های رونق کسب بازاریان شده است، البته نصب سایبان‌های پیشرفته را پیگیری می‌کنیم تا در سال‌های آینده به نتیجه برسد.
مدیر پروژه میدان امام علی(ع) با بیان اینکه مباحث مربوط به روشنایی میدان امام علی(ع) را در سال گذشته پیگیری و روشنایی زیرگذر و روگذر میدان را طی جلسات متعدد برای رونق بخشی میدان حل کردیم، افزود: سال گذشته در این میدان تعداد هشت باب مغازه بیشتر فعال نبود، اما در حال حاضر تعداد مغازه‌ها به ۴۰ باب افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار