تعداد سالمندان نطنز، 5.5 درصد بالاتر از میانگین استانی است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز گفت: تعداد سالمندان شهرستان نطنز، 5.5 درصد بالاتر از میانگین استان اصفهان است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز گفت: تعداد سالمندان شهرستان نطنز، 5.5 درصد بالاتر از میانگین استان اصفهان است. مهدی محبی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: 12.5 درصد از جمعیت مردم شهرستان نطنز که چیزی حدود 560 نفر می شود را سالمندان تشکیل می دهند که 5.5 درصد بیش از میانگین استان اصفهان است.
وی افزود: این تنها آمار سالمندی است که مربوط به 60 تا 80 سالگی است و تعدادی هم بالای 80 سال در نطنز زندگی می کنند که در گروه کهنسالان قرار می گیرند و با احتساب این دو گروه سنی، شهرستان نطنز رتبه بالایی را در تعداد سالمند و کهنسال در استان در اختیار دارد.
رئیس اداره بهزیستی نطنز گفت: جمعیت سالمند در هر منطقه و محدوده جغرافیایی، جز ذخایر تجربیاتی آن منطقه است و لازم است تا علاوه بر تکریم و احترام، از تجربیات آنان برای انتقال به جوانان بهره برد.
وی در خصوص ضرورت تکریم سالمندان تصریح کرد: در کشور هم از نظر دینی و هم از نظر تاریخی، ‌تکریم سالمندان همیشه مورد توجه قرار گرفته است و در جامعه ایرانی افراد به عنوان مسلمان به این موضوع بیش از ادیان دیگر توجه می کنند.
محبی خاطرنشان کرد: تکریم و احترام به سالمندان برای حفظ عزت نفس آنان و هم ترویج فرهنگ یک جامعه امری ضروری و لازم است و با تکریم و احترام سالمندان، به نسل های آینده هم نشان می دهیم که چگونه باید با سالمندان رفتار کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار