تضمین آینده خط دو مترو با فروش اوراق مشارکت

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اعلام کرد: تمامی اوراق مشارکت خط دو مترو اصفهان به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان اعلام کرد: تمامی اوراق مشارکت خط دو مترو اصفهان به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.
به گزارش ایمنا ، نادر آخوندی با بیان این خبر گفت: با پیشنهاد شهرداری اصفهان و با تصویب شورای شهر، انتشار پنج هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی فاز یک خط دو قطار شهری اصفهان با سود ۲۰ درصد در دستور کار قرار گرفت.
وی از ویژگی‌های اوراق مشارکت مترو را تضمین ۵۰ درصد اصل و سود آن توسط دولت دانست و افزود: مجوز انتشار اوراق مشارکت به روزهای پایانی سال گذشته موکول شد و امکان فروش اوراق به طور کامل به وجود نیامد از این رو در سال جاری درخواست تمدید انتشار به بانک عامل و بانک مرکزی ارسال شد.
مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان با وجود نوسانات اقتصادی در بازار ارز و حوزه پولی کشور توانست با اخذ مجوز تمدیدی از بانک مرکزی، کل اوراق خود را به فروش برساند.
آخوندی اظهار امیدواری کرد: با تلاش های صورت گرفته در حوزه تأمین مالی به زودی شاهد پیشرفت فاز یک خط دو قطار شهری اصفهان خواهیم بود و تأخیرهای احتمالی نیز به سرعت جبران می‌شود.
وی ادامه داد: با تأمین منابع مورد نیاز برای خط دو قطار شهری، این پروژه بزرگ شهر اصفهان در زمان بندی صورت گرفته شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایمنا، خط دوم قطار شهری اصفهان از شمال شرق آغاز شده و به غرب اصفهان حرکت می‌کند که مقرر شده این پروژه در دو فاز اجرایی شود. فاز اول از شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی(ع) و فاز دوم آن از میدان امام علی (ع) تا مدرس نجفی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار