توضیح ابطحی درباره نامه برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلیس و دادستان به دنبال روشن شدن پرونده تجاوز به دختر افغانستانی در خمینی‌شهر هستند درباره نامه برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلیس و دادستان به دنبال روشن شدن پرونده تجاوز به دختر افغانستانی در خمینی‌شهر هستند درباره نامه برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور توضیحاتی ارائه کرد.
سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با تسنیم، پیرامون نامه‌ این نماینده در رسانه‌ها مبنی بر برکناری رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار داشت: من از طریق خبرگزاری‌ها متوجه شدم که جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور درباره حادثه‌ای با عنوان تجاوز به دختر بچه افغانی در خمینی‌شهر صحبت‌هایی داشته و مطالبی را عنوان کرده است.
وی افزود: از نظر این مقام مسئول گفته شده که حادثه وحشتناک تجاوز صورت گرفته و همچنین تعداد متجاوزین را 3 نفر اعلام کرده و اینکه این افراد را با قاطعیت به خمینی‌شهر منتسب کرده که این سخنان سبب التهاب و ناراحتی بین مردم این شهر شده، شهری که 2300 شهید را در دفاع مقدس و حدود 19 شهید مدافع حرم را تقدیم کرده است.
نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من به عنوان نماینده مردم این شهرستان موضوع و گله‌مندی مردم را پیگیری کردم و از پلیس، دادگستری تحقیقاتی خواستم که هنوز مشخص نیست این تجاوز انجام شده یا نه، متهمان چه کسانی و با چه ملیتی بوده‌اند و چه انگیزه‌هایی داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این بار نخست نیست که جعفری مسئول اورژانس اجتماعی کشور چنین اظهار نظراتی را درباره این شهر داشته و در حادثه‌ای دیگر نیز که دختر بچه افغانی در پشت بیمارستان اشرفی این شهرستان رها شده بود، بلافاصله توسط وی رسانه‌ای و بازتاب‌های منفی را در پی داشت و نام این شهر تیتر رسانه‌ها شد.
ابطحی اظهار داشت: خمینی‌شهر به نام رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران مزین است و دشمنان امام راحل در داخل و خارج از کشور بسیارند و سعی دارند به نوعی فرهنگ دینی، انقلابی و حسینی این شهر را با سوءاستفاده از نام امام راحل تخریب کنند.
وی تصریح کرد: من در پی این اتفاقات نامه‌ای نوشتم و دنبال اقدام قضایی لازم نیز هستم، دادستان نیز اعلام جرم کرده و از طریق قوه قضاییه پیگیری‌هایی می‌کنم و در مجلس نیز تذکر خودم را اعلام می‌کنم.
نماینده خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه اقدامات برخی مسئولان کشور غیرمسئولانه است، ادامه داد: حاکمیت باید با این حرکات غیرمسئولانه برخورد کند و موضوع را تا زمان دستگیری مجرمان اصلی پیگیری کند تا تبعات امنیتی خاصی ایجاد نشود اما آن چه مورد توجه است یک جریانی سازمان‌دهی شده به طور بی‌سابقه دنبال شفافیت موضوع می‌افتد و از مسئول خاطی نیز به خاطر ریختن بنزین بر آتش حمایت می‌کنند.
وی افزود: آنچه باز هم این ماجرا را قابل تامل می‌سازد این است که باید بدانیم همان جریانی که حامی عدم شفافیت در موارد مانند حذف ایران کد و شبنم، قراردادهای محرمانه با شرکت‌های خارجی، حقوق و درآمد نجومی وزیران و مدیران، برجام و غیره از محرمانه بودن و عدم شفافیت، گستاخانه حمایت می‌کرد و آن را نشانه تدبیر مدیران می‌دانست اکنون به دنبال شفاف‌سازی در یک موضوع خاص و تجاوز جنسی است.
ابطحی هدف طولانی مدت این جریان عادی سازی تجاوز و جرائم جنسی، اشاعه فحشا در جامعه و هدف کوتاه مدت این جریان را سرمایه‌گذاری بر روی مهاجران دیگر کشورها برشمرد و گفت: هدف حاشیه‌ای دیگر این جریان عقده گشایی از اسلام بوده که این خمینی‌شهر به مردمانی با تعصب دینی و به عنوان حسینیه ایران شهرت یافته است.
وی تصریح کرد: انتشار وسیع خبر تجاوز به یک کودک در خمینی‌شهر بهانه برای حمله به مقدسات دینی خمینی شهر است و گویی که مردم متدین مجرم اصلی این جنایت هستند و دلیل این جنایت دین‌داری آنان است در حالی که هیچ اطلاعی از هویت و حتی ملیت مجرمان در دست نیست.
نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه حوادث وحشتناک‌تر از این ماجرا در شهرهای دیگر کشور روزانه در حال اتفاق است و این گونه رسانه‌ای نمی‌شود و با جدیت نام شهر و منطقه برای عموم مردم شفافیت رسانه‌ای پیدا نمی‌کند، افزود: رئیس اورژانس اجتماعی کشور مدعی است در سال 96 حدود 16 هزار کودک آزاری شده که 123 مورد آن اطلاع داده شده و تنها با انتشار خبری با آبروی این شهر بازی می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی بنده را متهم می‌کنند که از متجاوز دفاع کرده است در حالی که چنین نیست، پلیس و دادستان پیگیر سرنخ‌ها و دستگیری مجرم است گفت: از اتفاقات اخیر درباره این شهرستان می‌توان به این مطلب پی‌برد که دست‌هایی در کار است تا به چهره این شهر با توجه به ویژگی‌هایش خدشه وارد شود و امیدوارم با پیگیری‌ها حقایق روشن شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار