پنج هزار و ۷۸۵ اصفهانی به حج می‌روند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: امسال ۱۰ درصد از حجاج کشور اصفهانی هستند که در مجموع پنج هزار و ۷۸۵ نفر از این استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: امسال ۱۰ درصد از حجاج کشور اصفهانی هستند که در مجموع پنج هزار و ۷۸۵ نفر از این استان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
غلامعلی زاهدی در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آخرین وضعیت اعزام حجاج استان اصفهان اظهار کرد: تقریباً ۹ الی ۱۰درصد حجاج کل کشور اصفهانی هستند که آمار دقیق آن پنج هزار و ۷۸۵ نفر است و حدوداً ۲۵۰ نفر هم در قالب عوامل اجرایی این حجاج را همراهی می‌کنند.
وی در خصوص تعداد کاروان‌ها و شرایط حجاج اضافه کرد: امسال ۴۱ کاروان از استان اصفهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که ۱۲ کاروان مدینه قبل و بقیه مدینه بعد هستند و ثبت نام انجام و معاینات صورت گرفته است.
مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی شروع شده که در مرحله صدور ویزا است و طی روزهای آینده برای اخذ روادید و اعزام اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.
وی در خصوص تامین امنیت جانی حجاج گفت: همه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشه شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و امید داریم که مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.
زاهدی با اشاره به رشد نرخ پنج تا شش درصدی هزینه‌های حج تمتع نسبت به سال گذشته اظهار کرد: هزینه‌ها از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان است که این نوسان بسته به نوع هتلی است که حجاج انتخاب می‌کنند.
کاهش نرخ سفر به عتبات در ماه رمضان
زاهدی در خصوص کاهش نرخ عتبات عالیات و کربلای معلی در ماه رمضان نیز گفت: هزینه‌ها نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. قیمت کاروان‌های زمینی تقریباً یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و هزینه تردد هوایی نیز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار