پوست‌اندازی سپاهان با دست‌فرمان قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی این روزها حسابی سرش شلوغ است، چراکه مشغول بستن تیمی با ویژگی‌های خودش است و به عبارت بهتر سپاهان لیگ هیجدهم را بی‌کم‌وکاست باید دست‌پخت قلعه‌نویی به شمار آورد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: نتایجی که طلایی پوشان هم ‌کسب خواهند کرد، تمام و کمال به‌حساب پرافتخارترین سرمربی لیگ نوشته خواهد شد. قلعه‌نویی تاکنون این آزادی عمل را داشته تا هر بازیکنی را می‌خواهد به باشگاه سفارش دهد و مدیران سپاهان چشم‌بسته خواسته‌های سرمربی جدید را برآورده کرده‌اند. البته هنوز کار قلعه‌نویی در بازار نقل و انتقالات به پایان نرسیده و چند خرید دیگر هم در دستور کار او قرار دارد که این هفته انجام خواهد شد. به این ترتیب باید سپاهان لیگ هیجدهم را کاملا متفاوت از لیگ فصل قبل تفکیک کرد چراکه هفت خرید انجام‌شده نشان از آن دارد که بسیاری از بازیکنان فصل پیش فرصت برای حضور در ترکیب 11 نفره پیدا نخواهند کرد. به‌طور مثال وقتی سرمربی جدید ایرانپوریان را به خدمت می‌گیرد طبیعی است حسن جعفری باید نیمکت نشین شود و یا کی روش استنلی بی‌شک و شبهه‌ای مهاجم نوک قلعه‌نویی خواهد بود و در این صورت ساسان انصاری یا باید یک خط عقب‌تر بازی کند و یا نیمکت نشین شود. شرایط برای بازیکنانی همچون مهرداد محمدی، جلال‌الدین علیمحمدی و رضا میرزایی هم چندان مشخص نیست و احتمال این‌که دو نفر از آن‌ها بیرون بمانند بسیار بالاست؛ اما قلعه‌نویی با خرید دو دروازه‌بان کاملا آب پاکی را روی دست ابراهیم عالمه سوریه‌ای و حتی صدقیانی و امینی ریخت. به این ترتیب پیام نیازمند و شهاب عادلی دروازه‌بان‌های نخست و دوم سپاهان در لیگ فصل آینده خواهند بود. در این میان دو خرید قلعه‌نویی در خط حمله بسیار پرسش‌برانگیز شده است و مشخص نیست هدف سرمربی تازه‌وارد از این خریدها چه بوده است؟! سجاد شهباز زاده و ابراهیم صالحی دو مهاجمی به‌حساب می‌آیند که بازیکن هدف محسوب می‌شوند و احتمالا در سیستم بازی سپاهان با حضور کی روش استنلی هیچ‌کدام از آنها فرصت خودنمایی پیدا نمی‌کنند چراکه استنلی کی روش مهاجم اصلی قلعه‌نویی خواهد بود و در این موضوع اندک تردیدی وجود ندارد. براین اساس باید به انتظار نشست و دید ساسان انصاری، سجاد شهباززاده و ابراهیم صالحی در پازل تاکتیکی قلعه‌نویی چه جایگاهی پیدا خواهند کرد.

خط دفاعی دگرگون‌شده سپاهان

امیر قلعه‌نویی در تمام سال‌های مربیگری‌اش نشان داده علاقه ویژه‌ای به کار با ستاره‌ها دارد و تجربه برایش مهمتر از هر موضوعی است. بر این اساس احتمالا سپاهان ساخته‌وپرداخته قلعه‌نویی هم‌تیمی با میانگین سنی بالا خواهد بود که پایه‌هایش را بازیکنان سرد و گرم چشیده لیگ برتر تشکیل خواهند داد. سرمربی جدید طلایی پوشان کار تغییرات در تیم سپاهان را از همان خط دفاع آغاز کرده است و با خرید خالد شفیعی و محمد ایرانپوریان دو بازیکن از زنجیره خط دفاعی زردها را تغییر داده است. این در حالی است که سپاهانی‌ها فصل پیش با عارف غلامی، سیاووش یزدانی، حسن جعفری و سعید آقایی در خط دفاعی به میدان می‌آمدند. حالا این ترکیب حداقل دو تغییر را به خودش خواهد دید و البته احتمال دگرگونی‌های بیشتر هم وجود دارد.

خط میانی نیاز به خریدهای تازه دارد

خط میانی فصل پیش سپاهان را مهرداد محمدی، جلال‌الدین علیمحمدی، علی کریمی و حامد بحیرایی تشکیل می‌دادند که از این جمع علی کریمی با مصدومیت در تمرینات تیم ملی بعید است حداقل تا نیم‌فصل بتواند سپاهانی‌ها را همراهی کند. حامد بحیرایی هم چندان شانسی برای بازی ندارد چراکه به نظر نمی‌رسد قلعه‌نویی به او بازی بدهد. با این حساب تنها جلال‌الدین علیمحمدی و مهرداد محمدی نیروهای در دسترس سرمربی جدید به شمار خواهند آمد و همین موضوع احتمال جذب چند بازیکن در خط میانی را به‌شدت افزایش داده است. احتمالا سپاهانی یک هافبک دفاعی باتجربه را جایگزین علی کریمی خواهند کرد که از مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی به‌عنوان جایگزین کریمی صحبت به میان آمده هرچند تاکنون چیزی قطعی نشده است. البته سپاهانی‌ها حسین پاپی را به‌عنوان یک بازیکن قدیمی هم در میانه زمین به‌عنوان وینگر سرعتی سمت راست در اختیاردارند اما به نظر نمی‌رسد پاپی هم شانس چندانی برای بازی داشته باشد.

سپاهان کهشانی درراه است

سپاهان فصل پیش تیمی بود که در تمام خطوط مشکل داشت و بیشترین آسیب را از خط دفاعی خودش متحمل شد. طلایی پوشان اصفهانی که لیگ را با بدترین عنوان تاریخ لیگ برتری خودشان به پایان رساندند. همین جایگاه تحقیرآمیز عاملی شد تا زردپوشان اصفهانی برای لیگ هجدهم همه تلاش خودشان را به کار گیرند بلکه بتوانند لکه‌های سیاه لیگ هفدهم را از خاطر هواداران پاک کنند. جذب امیر قلعه‌نویی که عنوان پرافتخارترین سرمربی لیگ را یدک می‌کشد نخستین گام از مرحله پوست‌اندازی سپاهان به شمار می‌رفت و گام‌های بعدی هم به‌سرعت در حالی برداشته شدن است تا از همان سپاهان کهکشانی رونمایی شود. البته قضاوت دقیق پیرامون آنچه انجام‌شده را تنها می‌توان در پایان فصل انجام داد چراکه همه‌چیز به جایگاه سپاهان در لیگ فصل آینده بستگی دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار