امکان تبدیل بیمارستان خورشید اصفهان به موزه وجود ندارد

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امکان تبدیل بیمارستان خورشید به موزه وجود ندارد چون به تازگی بخش مسمومان آن را نوسازی کردند و این موضوع یک اظهارنظر شخصی بود.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امکان تبدیل بیمارستان خورشید به موزه وجود ندارد چون به تازگی بخش مسمومان آن را نوسازی کردند و این موضوع یک اظهارنظر شخصی بود.
سید غفور موسوی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: طبق قانون باید ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی در هر بیمارستان برای بستری بیماران اعصاب و روان اختصاص یابد و این قانون از ۱۰ سال گذشته و توسط سه وزیر بهداشت مطرح شد اما تاکنون به اجرا در نیامده و تخلف قانونی صورت گرفته است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به شیوع بالای بیماری اعصاب و روان اما شاهد یک یا دو تخت بیمارستانی در هر بیمارستانی برای بیماران اعصاب و روان نیستیم و چرا این بیماری به حاشیه رفته است، بیان داشت: بیماران اعصاب و روان چون برای بیمارستان ها درآمدزا نیستند و مثل اعمال جراحی زیبایی، پوست، بیماران قلبی و غیره عمل جراحی ندارند که بخواهد درآمدزا باشد و به همین علت غالبا به حاشیه رفته است.
اختلال دو قطبی را یکی از شایع ترین نوع از بیماران اعصاب و روان در اصفهان
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص اظهار نظر معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این خصوص که بیمارستان خورشید که تنها بیمارستان مرکزی و داخل شهری برای بستری بیماران اعصاب و روان است به موزه مبدل شود، گفت: با پیگیری این موضوع متوجه شدیم که یک اظهار نظر شخصی بوده است و امکان تبدیل بیمارستان خورشید وجود ندارد چون به تازگی بخش مسمومان آن را نوسازی کردند.
وی با اظهار اینکه از آبان ماه ۹۵ بخش اورژانس روانپزشکی زنان تعطیل شده است، ادامه داد: در این سال با این عنوان که دیوار و سقف این بخش نیاز به ترمیم دارد، درب بخش اورژانس روانپزشکی زنان را بستند و این در حالی است که طی این دو سال چون جایی برای بستری بیماران اورژانسی روانپزشکی حاد زنان وجود نداشت، بیماران یا به خانه بر می گشتند و دست به خودکشی می زدند یا اینکه در جامعه رها بودند و به جامعه آسیب می رساندند و عده کمی از آنها در بیمارستان در کنار بیماران روانپزشکی عادی بستری می‌شدند.
موسوی که بیماری اختلال دو قطبی را یکی از شایع ترین نوع از بیماران اعصاب و روان در اصفهان معرفی کرد، گفت: پرخاشگری، پرحرفی، عصبانیت، زودرنجی و ولخرجی از علائم بارز این بیماری است و بیشتر دعواهایی که در خیابان ها شاهد هستیم، می تواند نمودهایی از این بیماری باشد.
بیمارستان خورشید مناسب ترین بیمارستان برای مراجعه و پذیرش بیماران اورژانسی
وی با اشاره به اینکه بخش اورژانسی روانپزشکی نوجوانان را در کل استان اصفهان نداریم، ادامه داد: تنها دو بیمارستان تخصصی برای بیماران اعصاب و روان داریم که یکی در نجف آباد و دیگری در بلوار ارغوانیه است که از مرکز شهر دور هستند و بیمارستان خورشید مناسب ترین بیمارستان برای مراجعه و پذیرش بیماران اورژانسی است.
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به این سوال که مگر نه اینکه بیماران اورژانسی اعصاب و روان باید به نزدیکترین بیمارستان انتقال یابند پس چرا تلاش برای استقرار اورژانس این بیماران دور از مرکز شهر است، ادامه داد: طبق آخرین تصمیم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در بیمارستان خورشید یا باید اورژانس روانپزشکی زنان باشد یا اورژانس اعصاب و روان مردان و یکی از اورژانس ها باید به فارابی انتقال یابد در صورتی که در خورشید امکان و ظرفیت پذیرش و بستری هر دو دسته از بیماران را داریم به شرطی که اورژانس زنان معیوب را ترمیم یا بازسازی کنند.
وی گفت: در حال حاضر ۵۶ تخت بیمارستانی برای بیماران اعصاب و روان در بیمارستان خورشید وجود دارد که ۲۲ تخت برای بستری مردان در بخش عمومی اعصاب و روان و ۲۲ تخت در بخش عمومی اعصاب و روان زنان و ۱۲ تخت در بخش اورژانس مردان اختصاص یافته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار