گزارشی از بیماری‌های منتقل شده با آب آلوده در اصفهان نداشتیم

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اصفهان: تاکنون گزارشی از بیماری های منتقل شده با آب آلوده نداشتیم اما باید بهداشت محیط چاه های مورد استفاده برای شرب را پایش کند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اصفهان: تاکنون گزارشی از بیماری های منتقل شده با آب آلوده نداشتیم اما باید بهداشت محیط چاه های مورد استفاده برای شرب را پایش کند.
رضا فدایی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه برای آب شرب در استان اصفهان مقرر شده که چاه حفر شود باید جدی تر مسائل بهداشتی آن در نظر گرفته شود اما تاکنون گزارشی از بروز بیماری های ناشی آب آلوده در اصفهان نداشتیم.
وی در خصوص مبارزه با بیماری سالک و اجرای این طرح در اصفهان گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک در چهار مرحله صورت می گیرد که اردیبهشت ماه فاز اول آن به اجرا گذاشته شد و فاز دوم آن در تیر و مرداد و شهریورماه اجرایی خواهد شد.
مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در فاز اول ۲۰ هزار هکتار زمین با ۹ هزار نفر نیروی کار به اجرا در آمد، گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک در شهرستان های اصفهان، اردستان، برخوار، نطنز و شاهین شهر اجرا شد.
ابتلای سالانه ۲۰ هزار نفر به ویروس شپش
وی ادامه داد: برای اجرای هر مرحله از طرح مبارزه با بیماری سالک، ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که با استانداری و فرمانداری برای تامین منابع این طرح صحبت شده است.
فدایی اعلام کرد: اگرچه به خاطر کاهش ساخت و سازها و کاهش نخاله های ساختمانی شاهد کاهش بیماری سالک بودیم اما طرح های مقابله ای که طی این سال ها برای کنترل بیماری سالک صورت گرفته است و عوامل مختلف اقلیمی فرهنگی و کشاورزی نیز در کاهش ابتلا به این بیماری نقش داشته است.
وی در ارتباط با شیوع شپش در اصفهان نیز گفت: شپش یک بیماری نیست بلکه یک ویروس است و هر ساله بیش از ۲۰ هزار نفر از دانش آموزان در سال تحصیلی به این ویروس مبتلا می شوند.
وضعیت بیماری های واگیردار در اصفهان هشداردهنده نیست
مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: شپش حتی در کشورهای پیشرفته و متمدن هم وجود دارد و باید نظافت فردی را رعایت کرد و این ویروس در دخترها به خاطر داشتن موی بلند بیش از پسرها دیده می شود.
وی بیان داشت: باید مردم بدانند مثل گذشته لازم است واکسیناسیون را انجام دهند و موارد بهداشتی مثل شست شوی سبزیجات را رعایت کنند یا از مصرف هر نوع آب قبل از اینکه از سلامتی آن مطمئن بشوند، پرهیز کنند.
فدایی اضافه کرد: در حال حاضر در خصوص بیماری های واگیردار در وضعیت هشدار و نگران کننده ای قرار نداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار