کاشان شهر ملی فرش ایران

استان اصفهان خواستگاه ۳۰درصد صنایع دستی جهان است.

استان اصفهان خواستگاه ۳۰درصد صنایع دستی جهان است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در آیین تجلیل از 19 استادکار صنایع دستی کاشانی که نشان ملّی در سال96 دریافت کرده بودند، گفت: 199رشته صنایع دستی در استان اصفهان فعال است، به طوری که هنرمندان استان توانسته اند یک سوم رشته های صنایع دستی موجود جهان را به نام خود ثبت کند.
جعفر جعفرصالحی با اشاره به اینکه افزون بر 60درصد صنایع دستی کشور در استان اصفهان تولید می شود افزود: در آینده ای نزدیک کاشان به عنوان شهرملی فرش ایران معرفی می شود.
وی با بیان اینکه صنایع ابریشم بافی، زری بافی، زیلوبافی، گلیم بافی و شعربافی در کاشان فعال است گفت: به دنبال دریافت نشان تجاری جهانی ویژه برای این شهرستان هستیم.
مسئول صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان هم در این مراسم از فعال بودن 52رشته صنایع دستی درکاشان خبر داد و گفت: هزار هنرمند فعال کاشانی تاکنون توانسته اند 33 نشان ملّی و 12نشان بین المللی اصالت یونسکو دریافت کنند.
در پایان این مراسم از 9هنرمند استادکار برای دریافت نشان ملّی مرغوبیت و 15هنرمند جوان در پانزده رشته صنایع دستی تجلیل شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار