خرید ۳۵۰ اتوبوس شهری اصفهان به علت نوسانات ارزی به تعویق افتاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری برای اصفهان به خاطر نوسانات ارزی به تعویق افتاد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری برای اصفهان به خاطر نوسانات ارزی به تعویق افتاد.
علیرضا صلواتی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: مقرر بود که ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری وارد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان شود که در مرحله اول ۱۴۰ اتوبوس وارد شهر شده است که از این تعداد ۹۰ دستگاه در خط «بی آر تی» خط جی، جمهوری و صفه مستقر شده است و ۵۰ اتوبوس دیگر هنوز زیرساخت های آن آماده نبوده و یک ماه دیگر اتوبوس های ۱۵ متر وارد ناوگان می‌شود.
وی بیان نداشت: ۳۵۰ دستگاه اتوبوس دیگری باید خریداری می‌شد که به خاطر تغییرات نرخ ارز به تعویق افتاد و از برنامه نوسازی ناوگان اتوبوس رانی عقب ماندیم.
عقب ماندگی اصفهان از برنامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: تا سال۱۴۰۰ باید عمر ناوگان به پنج سال کاهش یابد که از این برنامه عقب هستیم و امیدواریم بتوانیم از طریق اوراق مشارکت و تسهیلات دیگری که دولت در اختیار ما می گذارد این هدف را جامه عمل بپوشانیم.
وی اعلام کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی ضمن اینکه جنبه زیست محیطی دارد جذابیت هم برای شهروندان دارد تا از حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده کنند.
متروی اصفهان پاسخگوی ۱۰ درصد از ترددات شهری است
صلواتی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی در اصفهان زودتر از استان های دیگر از بین می رود چون در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات بسیار عقب هستیم، ادامه داد: اصفهان یک کلان شهر است و خط ۱ و ۲ و ۳ مترو تنها می تواند ۱۰ درصد از سفرهای درون شهری را پاسخ دهد و این شهر نیاز جدی به راه اندازی تراموا و همچنین نوسازی ناوگان اتوبوس رانی دارد.
وی گفت: در اصفهان باید یک شبکه کامل از حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا، بی آر تی، تاکسی و دوچرخه را داشته باشیم تا کمتر از حمل و نقل شخصی استفاده شود.
عقد تفاهمنامه با ۴ کشور برای خرید تراموا برای اصفهان
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر برای خرید تراموا با چهار کشور خارجی از جمله فرانسه، ایتالیا، روسیه و چین تفاهم نامه منعقد کردیم که در شورای سرمایه گذاری و مشارکت شهری اصفهان به بررسی گذاشته می شود و بهترین را انتخاب و وارد استان می کنیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر سه خط تراموا را در شمال، جنوب و شرق خیابان جمهوری مکان یابی کردیم که از شمال به پایانه قدس و عاشق آباد متصل می شود و از میدان جمهوری به میدان آزادی و دانشگاه اصفهان و از جمهوری تا میدان شهدا طراحی شده است.
صلواتی در خصوص ایستگاه های دوچرخه سواری شهر اصفهان نیز، بیان داشت: در حال حاضر زیرساخت های دوچرخه سواری گردشگری داخلی و خارجی شکل گرفته است اما از آنجائیکه هزینه نگهداری دوچرخه ها بسیار بالا است بنابراین تلاش کردیم هم در این حوزه و هم در بحث ایستگاه های دوچرخه سورای از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار