شورا یکی از مصادیق خدمت به خلق خدا است

امام جمعه موقت کاشان گفت: مسوولیت در سایه ایمان و فرصت خدمت به مردم عامل تقرب و محبوبیت نزد خداوند است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مسوولیت در سایه ایمان و فرصت خدمت به مردم عامل تقرب و محبوبیت نزد خداوند است.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار، در جلسه موعظه و اخلاق قبل از شروع چهل و نهمین جلسه رسمی این شورا حفظ ایمان در مسوولیت را رمز موفقیت و سلامت کار تاکیدکرد و گفت: هنر و زرنگی انسان در سلامت زندگی کردن و تقرب به خداوند متعال با توفیق خدمت به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه خدمت در سایه اعتقاد و همدلی از خصایص محسنین و متقین است افزود: خدمت به مردم منحصر به مسلمانان نمی شود بلکه شامل حال همه همنوعان و حتی غیرمسلمانان نیز است.
به گفته وی خلق عیال الله هستند و محبوب ترین مخلوقات نزد خداوند کسی است که نفعش به عیال الله برسد وستمی به دیگران نکند.
امام جمعه موقت کاشان، با اشاره به اینکه خدمت به خلق منحصر به خدمت به برادر دینی نمی شود بلکه با دیدگاه برادرانسانی باید دیده شود خطاب به اعضای شورا گفت:این فرصت اکنون در خدمت شما است و شورا یکی از گروه های مصادیق خدمت به عیال الله است.
حجت الاسلام اسلامی تبار،خدمت را در دو بخش مادی و معنوی دانست و گفت:خدمت معنوی مهم تر از خدمت مادی است چراکه انسان را از گناه دور می کند.
وی در ادامه با انتقاد از برخی افعال و رفتارهای غیراخلاقی در سایه خدمات توریستی و استفاده از فرصت های تاریخی و ظرفیت گردشگری کاشان گفت: کاشان شهری با صبغه دینی، انقلابی و میراث دارعلما و ۱۷۰۰ شهید آن است که این جایگاه و شانیت والا نباید با بعضی مسائل زیر سوال رود و خدشه دارشود.
به گفته وی، حفظ پایگاه بالای دارالمومنین کاشان که حتی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و هنری نیزجزو مراکز مهم کشور به شمار می رود امری ضروری، مهم و قابل تامل است.
حجت الاسلام اسلامی تبار، با تاکید بر اینکه اکنون دشمن شهرهای مذهبی و انقلابی را که به منزله دژ محکمی هستند برای انجام مقاصد شوم و غیر مستقیم خود در هجمه به دین و اخلاق و قرآن هدف گرفته است گفت: دشمنان با اغفال و سرگرم کردن بعضی از بخش ها در استفاده از ظرفیت های شهرها بویژه در بخش گردشگری نیات پلید خود را به روش های مختلف عملیاتی می کند.
وی، اشتغال در بخش گردشگری و استفاده از ظرفیت تاریخی شهر را امری بسیار خوب و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: باید مسوولین دقت کنند که برخی اتفاقات به نام استفاده از فرصت ها تبدیل به تهدید در حوزه مسائل اخلاقی و دینی نشود و کسی در پیشگاه پروردگار مدیون سبقه مذهبی، دینی و خون شهدای شهر نگردد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار