اجرای طرح «اهدا نهال» برای اولین بار در شهر اصفهان

مدیر عامل ساز مان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: طرح اهدا نهال برای اولین بار در شهر اصفهان راه اندازی شد.

اجرای طرح «اهدا نهال» برای اولین بار در شهر اصفهان


به گزارش ایمنا ، احمد سلیمانی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح "اهداء نهال" اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار ۲۳۰هزار نهال به یاد شهدای والا مقام انقلاب اسلامی کاشته شد اما معتقدیم این اقدام باید به صورت مستمر، در طول سال و با برنامه ریزی در قالب نهادهای مردمی انجام شود و در مناسبت های گوناگون درخت با هزینه و مشارکت مردمی و کمک گرفتن از نهادهای دولتی با رعایت ضوابط و قوانین کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه بر همگان آشکار است حرکت هایی که با مشارکت و حمایت مردم و از بطن مردم باشد از ضریب موفقیت بالایی برخوردار و گامی در راستای توسعه پایدار خواهد بود، افزود: در چشم انداز آینده بخشی از فضاهای سبز شهری و یا جنگلها توسط مردم احداث و توسعه می یابد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از اجرای طرح کاشت نهال در اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای طرح اهدای نهال می توان به احیای باغات در اصفهان کمک کرد.

سلیمانی پور تاکید کرد: حضور شهروندان برای کاشت نهال در مراسم های ملی، مذهبی و شخصی خود بی نظیر بوده در همین راستا طرح اهدا نهال برای اولین بار در شهر اصفهان راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه طرح اهدا نهال بر روی سایت سازمان پارکها راه اندازی شده است، ادامه داد: شهروندان برای شرکت در این طرح باید ثبت نام و سپس نوع و تعداد نهال و مناسبت شخصی خود را انتخاب کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان پس از پایان ثبت نام باید هزینه کاشت نهال را به صورت آنلاین یا بانکی پرداخت کنند، افزود: شهروندان پس ازپایان مراحل ثبت نام یک کد رهگیری در یافت می کنند تا از مراحل ثبت نام خود مطلع شود.

سلیمانی پور تاکید کرد: در طرح اهدا نهال، کاشت ۳۰ گونه مختلف که با شرایط آب و هوا اصفهان مطابقت و نیاز به آبیاری کمی دارند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری با تاکید بر اینکه شهروندان با استفاده از این طرح می توانند نهالی نذر و یا به مناسبت شخصی خود در یکی از نقاط شهر کاشت کنند، ادامه داد: شهروندان می توانند در طرح اهداء نهال، نهالی برای مناسبت های تولد، ازدواج و سالگرد ازدواج، شکرانه سلامتی و... در نقاط مختلف شهر کاشت کنند.

سلیمانی پور با اشاره به اینکه نهال های که از سوی بازماندگان برای اموات درخواست می شود در باغ رضوان کاشته می شود، اضافه کرد: همچنین نهال هایی که به مناسبت ورود به دانشگاه یا فارغ التحصیلی انتخاب شده نیز در دانشگاه ها و نهالی که از سوی گردشگران خارجی انتخاب می شود نیز در بوستان های محدوده شهر کاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در صورت تمایل در روز مراسم کاشت نهال حضور پیدا کنند، گفت: حتی افراد نیز می توانند از سوی سازمان نام خود را در پلاکی بر روی تنه درخت نصب کنند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه نهال توسط پیمانکار کاشته و به مدت ۶ ماه نگهداری و پس از آن نیز نهال برای نگهداری به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان تحویل داده می شود، خاطرنشان کرد: اگر نهالی طی ۶ ماه آسیبی ببیند پیمانکار نیز باید خسارت وارد شده به نهال را برطرف کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه برخی از افراد خیر نیز بخشی از اموال خود را برای کاشت نهال هزینه می کنند، ادامه داد: برخی دیگر از افراد خیر نیز زمین هایی برای احداث بوستان و فضای سبز اهدا می کنند.

سلیمانی پور در ادامه با بیان اینکه طرح "حفظ باغات خصوصی" برای اولین بار در شهر اصفهان مطرح شد، اظهار کرد: طرح حفظ "باغات خصوصی" در حریم شهرها در دست اجراست.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه طرح آبیاری خاکستری درختان برای صرفه جویی آب در درست مطالعه است، خاطرنشان کرد: به منظور صرفه جویی و عدم استفاده از آب شرب در آبیاری گیاهان خانگی، با طراحی فاضلاب دو قلو، آب حمام، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در مخزنی جدا ذخیره و با دستگاه مخصوص، آبیاری باغچه منازل انجام می شود.

سلیمانی پور با اشاره به اینکه در این روزها معضل کم آبی گریبانگیر شهر شده است، ادامه داد: اکنون آبیاری قطره ای بهترین گزینه برای آبیاری درختان تشنه است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار