وزارت نیرو از برداشت های غیرقانونی آب جلوگیری کند

فرماندار اصفهان گفت: وزارت نیرو موظف به توزیع عادلانه آب و جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب در حوضه آبریز زاینده رود است.

فرماندار اصفهان گفت: وزارت نیرو موظف به توزیع عادلانه آب و جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب در حوضه آبریز زاینده رود است.
به گزارش ایرنا، ' احمد رضوانی ' روز چهارشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهرستان اصفهان توضیح داد: در حالی که برای آب شرب اصفهان در بالادست 21 متر مکعب بر ثانیه آب رهاسازی می شود اما 11 متر مکعب آن به تصفیه خانه باباشیخعلی می رسد که نشان می دهد در طول مسیر از این میزان آب، برداشت غیرقانونی انجام می شود.
وی افزود: بنابراین انتظار داریم وزارت نیرو از برداشت های غیر قانونی آب در استان های بالادست زاینده رود همچنین در استان اصفهان با قاطعیت جلوگیری و با متخلفان برخورد کند.
فرماندار اصفهان در عین حال تصریح کرد: با پیگیری استاندار اصفهان و وزارت کشور، وزارت نیرو طی 2 هفته اخیر با قطع برق چاه های غیرمجاز واقع در مسیر زاینده رود در راستای جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب زاینده رود گام برداشته است و امیدواریم با قاطعیت این روند را ادامه دهد.
وی با اشاره به اینکه اقدام های اساسی برای تامین آب مورد نیاز در بخش های شرب و کشاورزی از سوی استاندار اصفهان در حال پیگیری است، افزود: در این خصوص طرح های خوبی تهیه شده اما باید قبول کنیم که اصفهان دچار خشکسالی شده و در چنین شرایطی تامین آب استان با مشکل مواجه است بنابراین باید اقدام های اساسی را در زمینه صرفه جویی و هدر رفت آب انجام دهیم.
رضوانی با تقدیر از مردم بخاطر انجام صرفه جویی در مصرف آب گفت: با مشارکت و صرفه جویی مردم در مصرف می توانیم آب شُرب مورد نیاز را تامین و توزیع این مایع حیاتی را مدیریت کنیم و بحران های پیش رو را با موفقیت پشت سربگذاریم.
رضوانی همچنین از مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی ( آبفا و آبفار ) خواست برای جلوگیری از هدر رفت آب در مناطق مختلف اصفهان و روستاهای این شهرستان برنامه ریزی های دقیق و کاربردی انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط کم آبی، کشاورزان شهرستان بویژه شرق اصفهان همکاری لازم را با مدیریت شهرستان داشته اند، تصریح کرد: اما موضع ما این است که اگر آب برای کشاورزان اصفهان وجود ندارد، برای کشاورزان استان های بالادست و پایین دست اصفهان نیز نباید وجود داشته باشد و توزیع عادلانه آب باید بصورت عادلانه انجام شود.
فرماندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط بارندگی در فصل آبی آینده و صرفه جویی شهروندان در مصرف آب، آب مورد نیاز کشاورزی شهرستان اصفهان برای سال زراعی آینده تامین شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار شهرستان اصفهان در سال جاری از 90 میلیارد تومان به 51 میلیارد تومان کاهش یافته است، درعین حال گفت: به رغم محدودیت های مالی، اولویت فرمانداری اصفهان تکمیل پروژه های نیمه تمام این شهرستان است و در این راستا طرح های تامین آب شرب، اشتغال و راه ها از اولویت برخوردارند.
رضوانی همچنین تکمیل جاده های دوبانده و بهسازی محورهای اصفهان - زیار، اصفهان - نایین، سگزی و نصرآباد به شهرضا را از طرح های در دست اقدام فرمانداری اصفهان عنوان کرد.
وی با استقبال از پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهرستان اصفهان مبنی بر تلاش برای تشکیل شهرستان جدید در بخش های شرقی شهرستان اصفهان گفت: این موضوع نیازمند کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است و تحقق آن می تواند مشکلات شرق اصفهان را کاهش دهد.
تامین خودرو و نیروی انسانی برای شورای شهرستان اصفهان از دیگر مطالبات اعضای این شورا از فرماندار بود که رضوانی پیشنهاد داد: در صورتیکه هریک از شهرداری های 13 شهر شهرستان اصفهان مبلغ 2 میلیون تومان به این موضوع اختصاص دهند، فرمانداری نیز مبلغ پنج میلیون تومان برای خرید خودرو به شورای اسلامی شهرستان پرداخت خواهد کرد.
وی درباره تامین نیروی انسانی نیز از شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد که طی مصوبه ای 2 نیروی شهرداری را به شورای اسلامی این شهرستان مامور کند.
رضوانی در این نشست از تاسیس بخشداری برای شهر بهارستان خبر داد و افزود: اقدام های لازم برای موافقت با تاسیس این بخشداری از طریق وزارت کشور انجام شده است و در آینده ای نزدیک برای دریافت نظر دولت، به هیات دولت ارجاع خواهد شد.
نشست فرماندار با اعضای شورای اسلامی شهرستان اصفهان روز چهارشنبه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست ضمن طرح و بررسی مشکلات شهرهای شهرستان اصفهان مقرر شد نشست آینده 15 روز دیگر با حضور مدیران کل برخی دستگاههای استان برگزار شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار