بازار خودرو در شوک

بازار خودرو در روزهای گذشته با التهاب ها و نوسان های شدید روبرو شده و افزایش قیمت ها مردم را به شوک فرو برده است.

بازار خودرو در روزهای گذشته با التهاب ها و نوسان های شدید روبرو شده و افزایش قیمت ها مردم را به شوک فرو برده است.
به گزارش صداوسیما، به گفته فعالان بازار، قیمت خودروهای تولید داخلی و وارداتی در روزهای گذشته از 30 تا 100 درصد افزایش یافته و همین مسئله خریداران را سردرگم کرده است.
یکی از نمایشگاه داران اتومبیل می گوید: وضع موجود بازار خودرو غیر قابل قبول است و مسئولان باید پاسخ گو باشند که چرا قیمت خودروی داخلی در کمتر از یک روز چند میلیون تومان افزایش می یابد و این مسئله بی سابقه است.
فعالان بازار معتقدند دولت در روزهای گذشته نتوانسته به تقاضای های موجود پاسخ دهد و توقف و کندی عرضه خودرو باعث بالا رفتن قیمت ها شده است.
تخصیص نیافتن ارز برای واردات خودرو موضوعی دیگری است که باعث شده قیمت خودروهای خارجی در بازار به صورت نجومی بالا رود و نارضایتی ها را تشدید کرده است.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در پاسخ به این سوال که عامل اصلی افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی چیست، گفت: گروهی از نمایندگان مجلس برای بررسی مسئله ورود پیدا کرده اند و امروز هم با تذکر به رییس جمهور خواستار پایان دادن به این وضعیت شدند.
حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس در ماه های گذشته تلاش کردند با سوال از دولتی ها به وظایف نظارتی خود عمل کنند اما متاسفانه گروهی دیگر از نمایندگان با کارشکنی و پس گرفتن امضاهای خود مانع از کارایی مجلس شده اند.
وی با بیان این که مسائل پشت صحنه را به دقت رصد می کنیم، گفت: اگر اثبات شود که در توقف و کندی عرضه خودرو دست هایی در کار است به شدت با این مسئله برخورد می کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار